زمینه مناسب توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان

زمینه مناسب توسعه پتروشیمی در منطقه ویژه صنایع انرژی بر پارسیان
(پنج شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۷) ۱۴:۳۵

وزیر نفت گفت:منطقه انرژی بر پارسیان با واگذاری نزدیک به 2000 هکتار زمین ،زمینه مناسبی برای توسعه صنعت پتروشیمی است .

وزیر نفت درجریان سفر به عسلویه و بازدید از منطقه انرژی بر پارسیان درگفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد ظرفیت های این منطقه اظهار کرد:منطقه انرژی بر پارسیان زمینه خوبی برای توسعه دارد و نزدیک به 2000 هکتار زمین در این منطقه است که می تواند در اختیار پتروشیمی قرار گیرد .
وی افزود: در این خصوص باید مطالعات و طراحی های لازم در مورد جایگزینی واحدها به خصوص روابط بین واحدها، تامین خوراک و انتقال محصول به بندر توسط مشاور و نظارت شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شود تا به نتیجه برسد.
زنگنه در مورد الویت های آینده صنعت پتروشیمی گفت: در حال حاضر وضعیت خوراک بسیار خوب است و طرح هایی که بین 40 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارند باید پیگیری شوند تا ظرف دوسال آینده به بهره برداری برسند.
گفتنی است، منطقه ویژه اقتصادی صنایع انرژی‏ بر پارسیان در 15 کیلومتری غرب شهر پارسیان در استان هرمزگان و به مساحت 9800 هکتار قراردارد. این منطقه یکی از قطب های توسعه در کشور است که با توجه به مؤلفه‏ های اقتصادی، اجتماعی، سیاسی، امنیتی، زیست محیطی و جغرافیایی، امکان استقرار صنایع مختلف انرژی‏ بر درآن فراهم است. براساس برنامه های ترسیم شده در این منطقه ویژه به جز توسعه صنعت پتروشیمی، ایجاد صنایعی همچون فولاد، صنایع آلومینیم، آلومینا و توسعه زیر ساخت ها، از جمله اسکله های صادراتی و تولید برق و آب توسط سازمان ایمیدرو در دست اجراست.

تعداد بازدید : ۱,۲۲۴