آتش سوزی در یک تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن در اوکراین

آتش سوزی در یک تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن در اوکراین
(سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۲۹

تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن بزرگترین شرکت پتروشیمی اوکراین، به دنبال آتش سوزی 23 دی ماه در وضعیت اضطرار قرار گرفت.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن شرکت KarpatNaftoKhim، بزرگترین شرکت پتروشیمی اوکراین، به دنبال آتش سوزی  23 دی ماه که آتش نشانان تمام شب برای خاموش کردن آن در تلاش بودند؛ در وضعیت اضطرار قرار گرفت.
این شرکت گزارش کرد: حادثه در تاسیسات یادشده به دنبال بروز آتش سوزی در محل پیرولیز (pyrolysis) که عملیات فشرده و جدا سازی پیروگس (pyrogas) حاصل از تولید اتیلن و پلی اتیلن را انجام می دهد؛ به وقوع پیوست.
بنا بر بیانیه شرکت KarpatNaftoKhim، در نتیجه فشرده سازی مخلوط گازی در خط لوله پیروگس در ورودی به بویلر، آتش سوزی اتفاق افتاد.
این شرکت همچنین می گوید: یک سیستم ایمنی آتش سوزی برای جلوگیری از گسترش آتش به مناطق فراتر از منطقه متاثر به وسعت 4000 متر مربع، به کار گرفته شد. پرسنل بلافاصله شیرهای ارسال ورودی به تاسیسات را بستند.
ایهور ماتویچوک، شهردار شهر کالوش، محل استقرار این شرکت، عنوان کرد: در حال حاضر یک تیم فنی مسئولیت بررسی دلیل بروز این حادثه را عهده دار شده و مشغول ارزیابی آسیب ناشی از آن است.
آتش سوزی یادشده درست یک ماه پس از ادامه فعالیت تاسیسات تولید اتیلن و پلی اتیلن KarpatNaftoKhim به دنبال یک رشته عملیات تعمیر و نگهداری 30 روزه در کل مجموعه رخ داد.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۳