سرمایه گذاری عربستان در صنعت پتروشیمی امریکا

سرمایه گذاری عربستان در صنعت پتروشیمی امریکا
(چهارشنبه ۱۲ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۰۵

سرمایه گذاری 6 میلیارد و 600 میلیون دلاری زیرمجموعه سعودی آرامکو در تگزاس بزودی نهایی خواهد شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت موتیوا اینترپرایزس (Motiva Enterprises)، زیرمجموعه شرکت ملی نفت عربستان سعودی، آرامکو، مستقر در هیوستون ایالت تگزاس، در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 6 ملیارد و 600 میلیون دلاری در مجموعه پالایشگاهی این شرکت در پورت آرتور برای توسعه فعالیت های پتروشیمی است.

موتیوا اکنون مشغول ارزیابی امکان ساخت یک واحد کراکر بخار جدید چهار میلیارد و 700 میلیون دلاری برای تولید اتیلن است. اتیلن برای تولید متداول ترین پلاستیک جهان یعنی پلی اتیلن و تعدادی دیگر از محصولات پتروشیمی به کار گرفته می شود.

بر اساس داده های منتشر شده، این شرکت همچنین در حال بررسی احداث یک مجموعه پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و 900 میلیون دلار برای تولید بنزن و پاراکسیلن است. این دو محصول فرآورده های جانبی تولید بنزین به شمار می روند. هر دو پروژه یادشده قرار است تا سال 2022 میلادی تکمیل شود. البته این منوط به تصمیم شرکت برای پیشبرد این طرح ها، تامین سرمایه مورد نیاز و دریافت تاییدیه های لازم است.

طرح توسعه ای شرکت موتیوا می تواند به ایجاد هزاران شغل در حوزه ساخت و ساز بینجامد و بزرگترین پالایشگاه نفت کشور را به سوی فعالیت های پتروشیمی سوق دهد. پروژه های یاشده همزمان با روی کار آمدن چند طرح پتروشیمی جدید در منطقه گلف کوست در دست بررسی قرار دارند. تمایل به توسعه فعالیت های پتروشیمی از آن جا ناشی می شود که با ثابت ماندن تقاضا برای انواع سوخت، پالایشگاه ها به دنبال متنوع ساختن عملیات خود هستند.

تعداد بازدید : ۱,۱۲۳