پتروشیمی صنعتی مولد در اقتصاد ایران

پتروشیمی صنعتی مولد در اقتصاد ایران
(سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷) ۱۱:۵۸

صنعت پتروشیمی ایران نقشی تاثیرگذار دراقتصاد و صنعت ایران دارد و همواره تکیه گاهی اثر بخش در تمام ابعاد به شمار می رود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که صنعت پتروشیمی صنعتی درآمدزا و پرسود برای کشور است، اظهار کرد: توجه به صنایع تکمیلی و پایین دستی همسو با تحقق اقتصاد مقاومتی و تشویق شرکت‌ها به مسئولیت پذیری در بخش پایین دستی از ضروریات تکمیل زنجیره ارزش در صنعت ارزش آفرین پتروشیمی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این که پتروشیمی صنعتی مولد برای کشور است، گفت: این صنعت با همه توان خود در خدمت اقتصاد کشور است.

وی افزود: صنعت پتروشیمی، صنعتی مولد برای کشور است، جایگاه این صنعت به عنوان یک صنعت اشتغال‌زا در راس تحقق هدف جلوگیری از خام‌ فروشی قرار دارد و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود. نقش این صنعت در اشتغال به ویژه در مناطق نفت خیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: نقش پتروشیمی در بازار ارز کشور بر هیچکس پوشیده نیست، این صنعت درصد زیادی از ارز کشور را تامین می کند و فعالیت شفافی نیز در سامانه ارزی نیما دارد.

این عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، گفت: پتروشیمی نقش مهمی در توسعه صادرات غیرنفتی کشور داشته و این صنعت تکیه گاهی مطمئن برای اقتصاد ایران است، از این رو باید از این صنعت به منظور توسعه روز افزون، حمایت کرد.

تعداد بازدید : ۱,۸۳۱