کاهش صادرات بنزن اتحادیه اروپا

کاهش صادرات بنزن اتحادیه اروپا
(چهارشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۷) ۱۱:۵۱

میزان تولید بنزن اروپا در بازه ماه های ژانویه تا اکتبر امسال 38.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش پیدا کرد و به 82 هزار و 35 تن رسید.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس تازه ترین داده های منتشر شده از سوی اداره آمار اتحادیه اروپا (یورو استات)، میزان تولید بنزن اروپا در بازه ماه های ژانویه تا اکتبر امسال 38.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته میلادی کاهش پیدا کرد و به 82 هزار و 35 تن رسید.

حجم کل صادرات ثبت شده برای ماه اکتبر 2018 صفر بود. این رقم در ماه اکتبر سال 2017 میلادی 26 هزار و 566 تن بود که تمام آن به ایالات متحده ارسال شد.

تا کنون این پنجمین ماه در سال جاری میلادی است که رقم صفر برای صادرات بنزن به ایالات متحده ثبت می شود. این در حالیست که در تمام سال 2017 میلادی تنها سه ماه رقم صفر برای صادرات این محصول به ثبت رسید.

بازار بنزن امسال با مشکل افزایش سطح ذخیره سازی دست به گریبان بوده است. قیمت گذاری مطلوب برای پاراکسیلن و پایین آمدن هزینه های کراکینگ نفتا سبب شد تا میزان تولید بنزن به عنوان یک محصول جانبی به میزان چشمگیری افزایش یابد.

قیمت گذاری پاراکسیلن یکی از عوامل کلیدی در کاهش صادرات بنزن قاره سبز به ایالات متحده به شمار می رود. چرا که نرخ بالای فرآیند تسهیم نامتناسب تولوئن (MSTDP) سبب می شود مقدار زیادی بنزن به عنوان محصول جانبی تبدیل پاراکسیلن از تولوئن بدست آید.

واردات بنزن اروپا در بازه ماه های ژانویه تا اکتبر امسال نزدیک به 8 درصد افزایش یافت و به رقم 815 هزار و 148 تن رسید. افزایش واردات از منطقه خاورمیانه و هند به مازاد عرضه در بازار بنزن قاره سبز دامن زده است.

تعداد بازدید : ۲,۰۹۰