بازتاب نهمین ایران پلاست مثبت بود / بی ثباتی تولید، بزرگترین چالش پتروشیمی های ایران

بازتاب نهمین ایران پلاست مثبت بود / بی ثباتی تولید، بزرگترین چالش پتروشیمی های ایران
(سه شنبه ۸ مهر ۱۳۹۳) ۱۰:۵۸

مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آمیتیس با تاکید بر این که نهمین ایران پلاست از لحاظ تنوع بازدیدکنندگان و میزان مشارکتی که داشتند، بسیار فراتر از انتظار بود، تاکید کرد: این دوره نمایشگاه از نظر امکانات نیز بسیار منظم تر از سایر دوره ها برگزار شد و بازتاب آن مثبت بود.

محمود مرادیان در حاشیه نهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست در گفت و گو با خبرنگار نیپنا،  به دلیل این که غرفه ما هم ارزی و هم ریالی است، نمایندگان شرکت های خارجی مان نیز در غرفه حضور داشتند و بازتاب نمایشگاه از لحاظ برقراری ارتباط با سایر پتروشیمی ها و هم به این لحاظ که نمایندگی از دو شرکت بلژیکی و آلمانی را داشتیم، مثبت بود.
 
وی با تاکید بر رضایت بخش بودن حجم بازدید، به بازدیدکنندگان خارجی اشاره کرد و گفت: از فرانسه، اتریش، ترکیه، از شرکت های مجموعه CIS مانند قزاقستان و قرقیزستان به غرفه ما آمدند و مذاکراتی با یکدیگر داشتیم.
 
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آمیتیس، درمورد خدمات معرفی شده در نمایشگاه توسط این شرکت، گفت: درحوزه شرکت های پتروشیمی های اروپایی، گرید های جدید دارویی و گریدهای مهندسی لوله را ارائه ومعرفی کردیم که بازتاب خوبی داشت. ما در نمایشگاه استاندارد ریچ را به عنوان یکی از خدماتمان معرفی کردیم؛ استانداردی که به عنوان نماینده ای از شرکت کم سرویس، در ایران ارائه می دهیم.
 
مرادیان ادامه داد: شرکت ما، یک شرکت بازرگانی است. مجموعه ای از شرکت ها را در کشورهای خارجی از جمله تونس در افریقای شمالی، آلمان، ترکیه، چین و امارات داریم که از طریق آن ها صادرات  و واردات را انجام می دهیم.
 
وی در پاسخ به این پرسش که بزرگترین چالش پیش روی شما برای ارائه خدمات چیست، اظهار کرد: تعهداتی که باید از شرکت های ایران برای شرکت های خارجی بگیریم بزرگترین چالش ما در کار است. به دلیل شرایط تولید و وضعیت خوراک پتروشیمی های ایران، خیلی نمی توانیم روی محصولات آن ها حساب باز کنیم.
 
مدیرعامل شرکت عمران و توسعه آمیتیس تصریح کرد: اگر این چالش را نداشته باشیم و بتوانیم با یک شرکت پتروشیمی برای خرید یک گرید محصول در طول سال به صورت ثابت قرارداد ببندیم، راحت می توانیم محصولات ایران را به بازارهای اروپایی صادر کنیم. شرکت های خارجی تعهد می خواهند که محصولی را به میزان مشخص در هر ماه به صورت ثابت داشته باشند.
 
مرادیان با تاکید بر این که برای صادرات محصولا ایرانی از بابت کیفی مشکلی  نداریم، گفت: پتروشیمی های ایران در همه حوزه ها از لحاظ کیفیت هیچ مشکلی ندارند و مساله تنها درمورد تعادل نداشتن میزان تولید آن ها است. شرکت های ایرانی از لحاظ خوراک مشکل دارند و از طرف دیگر به خاطر شرایط بازار مجبورند که مرتب از یک گرید به گرید دیگر سوئیچ کنند.
تعداد بازدید : ۱,۶۵۵