استفاده کویت از فناوری های نوین در صنعت پتروشیمی

استفاده کویت از فناوری های نوین در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۱۹

کویت شرکت هانیول پراسس سولوشنز را به عنوان پیمانکار اصلی طراحی سیستم اتوماسیون تاسیسات یکپارچه پالایش و پتروشیمی پروژه الزور برگزید.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی اتومیشن (Automation)، شرکت خوشه ای هانیول (Honeywell) به تازگی اعلام کرد که که شرکت صنایع یکپارچه نفت کویت (KIPIC) هانیول پراسس سولوشنز (Honeywell Process Solutions) را به عنوان پیمانکار اصلی طراحی سیستم اتوماسیون تاسیسات یکپارچه پالایش و پتروشیمی پروژه الزور (PRIZe) برگزیده است.
بر اساس این قرارداد، هانیول پراسس سولوشنز خدمات مهندسی و طراحی پایه و فناوری پیشرفته کنترل فرآیند مجموعه یادشده را در اختیار شرکت صنایع یکپارچه نفت کویت قرار می دهد. این تکنولوژی ضمن تسریع راه اندازی پروژه، دستیابی به اهداف تولید و راندمان بالاتر را محقق می سازد.
پروژه الزور نخستین مجموعه یکپارچه پالایش و پتروشیمی در کویت خواهد بود. تاسیسات جدید که به عنوان بخشی از مجموعه الزور توسعه می یابد، ظرفیت داخلی تولید پتروشیمی، آروماتیک ها و بنزین این کشور را به میزان چشمگیری افزایش می دهد.
حاتم العوادی، مدیر عامل اجرایی شرکت صنایع یکپارچه نفت کویت، می گوید: پروژه مجموعه پتروپالایشگاهی یادشده تحولی شگرف در توان تولید داخلی کویت پدید می آورد. تغییری که به تامین تقاضای فزاینده کشور برای سوخت و انواع محصولات کمک چشمگیری می کند.
وی افزود: ما در حال ایجاد یک پروژه راهبردی با حمایت هانیول هستیم. طرحی که بازار نفت و گاز داخلی کویت را متحول می سازد و موتور محرک توسعه اقتصادی بلند مدت کشور با بهبود عرضه بنزین و بنزن (benzene) به بازارهای داخلی و بین المللی خواهد بود.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۴