عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس مطرح کرد:

لزوم توسعه صنعت پتروشیمی با هدف اشتغال‌زایی

لزوم توسعه صنعت پتروشیمی با هدف اشتغال‌زایی
(شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۸) ۱۱:۰۸

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: توسعه صنعت پتروشیمی می‌تواند افزون بر تاثیر مثبت در رشد اقتصادی بر اشتغال‌زایی نیز تاثیرگذار باشد.

علی قربانی، عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا به نقش پررنگ صنعتی پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشور به‌ویژه در دوره تحریم‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: صنعت پتروشیمی می‌تواند در روند رو به رشد توسعه اقتصادی کشورمان نقش آفرین باشد و توسعه این صنعت در بالادست و نیز بخش‌های پایین‌دستی، اشتغال‌زایی مطلوبی را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اهمیت فاصله گرفتن از خام فروشی و تلاش برای تولید محصولات نهایی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام‌فروشی، همگرایی و همکاری تمام متولیان امر ضروری است و باید صنایعی که برای تحقق این هدف تلاش می‌کنند مورد حمایت قرار بگیرند.

نماینده بجنورد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث اقتصاد و معیشت باید مورد توجه قرار بگیرد و در این مسیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز آماده همراهی، همکاری و همدلی در خصوص کمک به توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی کشور هستند.

قربانی تاکید کرد: در شرایط تحریم صنعت پتروشیمی به گونه‌ای موفق عمل کرده است که می‌تواند در چنین شرایطی چرخ‌های اقتصاد کشور را به تنهایی به گردش درآورد.

تعداد بازدید : ۱,۳۷۰