ریل گذاری در صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت شود

ریل گذاری در صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت شود
(چهارشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۸) ۱۲:۵۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: ریل گذاری در بخش صنایع پایه باید به سمت صنایع پایین دست هدایت شود و امتیازهایی که تاکنون بیشتر متوجه واحدهای پایه پتروشیمی شده، به سرمایه گذاران پایین دستی اختصاص یابد.

غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار نیپنا  صنعت پتروشیمی را صنعتی مهم و تاثیر گذار در کشور قلمداد کرد و گفت: با توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی، خام فروشی نفت و گاز متوقف می‌شود، همچنین این صنعت نقش مهمی در اشتغال‌زایی داشته و به عنوان یکی از پایه‌های اصلی حمایت از تولید داخلی محسوب می‌شود.
وی با تاکید بر این که صنعت پتروشیمی صنعتی بزرگ و توسعه دهنده اقتصاد کشور است، افزود: صنعت پتروشیمی سبب دور شدن ایران از سیاست خام فروشی می‌شود، این صنعت همچنین می‌تواند زنجیره ارزش را در صنایع پایین‌دستی تکمیل و محصولات متنوعی تولید کند.
تاجگردون ادامه داد: معتقدم باید ریل گذاری در بخش صنایع پایه به سمت صنایع پایین دست هدایت شود و امتیازهایی که تاکنون بیشتر متوجه واحدهای پایه پتروشیمی شده، به سرمایه گذاران پایین دستی اختصاص یابد.
رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هم اکنون و باتوجه به فشارها و تحریم‌های  اعمال شده علیه کشورمان به اقتصاد ایران، پتروشیمی و صادرات فرآورده‌های غیرنفتی از اهمیت بالایی برخوردار است، در صورتی که بتوانیم با برنامه ریزی‌های منسجم صنایع پایین دستی پتروشیمی را توسعه دهیم، صادرات محصولات پایه و پایین دستی پتروشیمی از کشور در افق چشم انداز می‌تواند معادل نفت خام باشد و اتکا به نفت خام کاهش یابد.

تعداد بازدید : ۲۰,۶۹۹