سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روسیه درصنعت پتروشیمی عربستان

سرمایه گذاری یک میلیارد دلاری روسیه درصنعت پتروشیمی عربستان
(دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۷

هلدینگ سیبور روسیه به دنبال ساخت تاسیسات یک میلیارد دلاری پتروشیمی در عربستان سعودی است.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی زاویا (ZAWYA)، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه (Russian Direct Investment Fund)، از برنامه خود برای امضای قراردادهایی به ارزش 2 میلیارد دلار برای مشارکت با عربستان سعودی در صنایع کشاورزی، پتروشیمی و دیگر بخش ها در جریان دیدار پوتین از این کشور خبر داد.
ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، عنوان کرد که بزرگترین شرکت پتروشیمی این کشور، هلدینگ سیبور (Sibur Holding)، در نظر دارد یک تاسیسات پتروشیمی جدید را با سرمایه ای در مجموع معادل یک میلیارد دلار در عربستان سعودی بسازد. وی خبر یادشده را در مصاحبه ای با العربیه اعلام کرد.
بیانیه رئیس جمهور روسیه پیش از دیدار برنامه ریزی شده او از عربستان که قرار است امروز دوشنبه 22 مهرماه صورت گیرد، منتشر شد. این دومین دیدار وی از عربستان سعودی از زمانی که دو دهه قبل قدرت را در روسیه به دست گرفت محسوب می شود.
پوتین در گفتگو با العربیه گفت: ما عربستان سعودی را کشوری دوست می دانیم و من روابط بسیار خوبی با پادشاه (سلمان بن عبدالعزیر) و ولیعهد (محمد بن سلمان) دارم.
رئیس جمهور روسیه یادآورد شد: این دیدار کمک می کند که ضمن توسعه روابط دوجانبه، همکاری ها در سازمان های بین المللی نیز گسترش یابد.
به علاوه، صندوق سرمایه گذاری مستقیم روسیه همانطور که اشاره شد به دنبال امضای قراردادهایی با طرف عربستانی برای توسعه همکاری ها در بخش های مختلف از جمله پتروشیمی است.



تعداد بازدید : ۱,۲۳۰