رشد بی سابقه شاخص در بورس تهران

رشد بی سابقه شاخص در بورس تهران
(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۵:۵۹

شاخص کل بورس امروز ۹ هزار و ۳۶۷ واحد افزایش داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۳۱۱ هزار و ۴۷۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران امروز رشد بی سابقه شاخص را تحربه کرد و بیش از پنج میلیارد و ۳۵۳ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۲۳ هزار و ۶۸۰ میلیارد ریال در ۴۸۰ هزار نوبت داد و ستد شد.همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۲ هزار و ۱۶۵ واحد افزایش به ۹۰ هزار و ۱۸ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۴۴۹ واحد رشد به ۶۰ هزار و ۲۵۸ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور نیز ۱۰ هزار ۱۰۱ واحد افزایش به رقم ۳۵۸ هزار و ۷۰۱ واحد رسید، شاخص بازار اول ۶ هزار و ۷۴۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۹ هزار و ۳۱۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۱۰۶۴ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با ۵۴۷ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با ۵۳۱ واحد، گروه مپنا (سهامی عام) (رمپنا) با ۳۷۰ واحد، پتروشیمی پارس (پارس) با ۳۶۵، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با ۳۴۳ واحد و پالایش نفت اصفهان (شپنا) با۲۸۵ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل گلتاش(شگل) با ۱۹ واحد، معادن بافق (کبافق) با ۱۲ واحد و پرداخت الکترونیک سامان کیش (سپ) با ۱۰ واحد از جمله گروه‌هایی بودند که افت شاخص بورس را رقم زدند.

برپایه این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد بانک تجارت، سایپا، بانک صادرات ایران، بانک اقتصاد نوین، داروسازی زهراوی، ایران خودرو، سرامیک های صنعتی اردکان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه شیمیایی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۴۵ میلیون و ۶۱۹ هزار برگه سهم به ارزش سه هزار و ۲۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۱۰۴ واحد رشد داشت و بر روی کانال چهار هزار و ۱۲۱ واحد ثابت ماند ویک میلیارد و ۳۹۹ میلیون برگه سهم به ارزش بیش از ۹ هزار و ۲۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

در بین تمامی نمادها، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، پتروشیمی مارون (مارون)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، س . توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، پالایش نفت شیراز (شراز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

  

 

تعداد بازدید : ۹۸۲