ایران پلاست نمایشگاهی برای اقتدار توسعه صنعت پتروشیمی

ایران پلاست نمایشگاهی برای اقتدار توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱ مهر ۱۳۹۸) ۱۶:۲۰

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، نشان دهنده تنها بخشی از اقتدار توسعه صنعت پتروشیمی است.

قاسم ساعدی، عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا به اهمیت برگزاری سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست در شرایط ویژه کشور و باوجود تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: در دنیای امروز فرآورده‌های نفتی نقش ارزنده‌ای را در فعالیت‌های اقتصادی کشور ایفا می کنند که بخش مهمی از این فرآورده‌ها مرتبط با صنایع پتروشیمی است، از این رو نمایشگاه ایران پلاست مهمترین رویداد در حوزه پتروشیمی است که محصولات این صنعت را به نمایش می‌گذارد.
وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی از صنایع مادر و اشتغال‌زاست که به عنوان تغذیه‌ کننده سایر بخش‌های صنعت می‌تواند به‌عنوان موتور حرکت اقتصاد کشورهای در حال توسعه نقش اساسی را ایفا ‌کند، افزود: دستاوردها و موفقیت‌های صنعت پتروشیمی ایران در نمایشگاه ایران پلاست می‌تواند تعامل شرکت‌های ایرانی را با بزرگان این صنعت افزایش دهد.
نماینده دشت آزادگان و هویزه در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی امروز به پشتوانه نیروهای متخصص، به جایگاه واقعی خود رسیده و در مسیر توسعه اقتصادی کشورمان نقش آفرین است.
ساعدی عنوان کرد: ایران در سطح جهان، کشوری است که همه ابزار، ظرفیت‌ها و منابع موردنیاز برای یک صنعت پتروشیمی سودآور و فعال را در اختیار دارد، بنابراین باید از این فرصت به نحو احسن استفاده و در سال رونق تولید، از سازندگان داخلی صنعت پتروشیمی بیش از گذشته حمایت کرد.



تعداد بازدید : ۶۶۵