همکاری تجاری اقلیم کردستان عراق با صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران

همکاری تجاری اقلیم کردستان عراق با صنایع پایین دستی پتروشیمی ایران
(سه شنبه ۲ مهر ۱۳۹۸) ۱۱:۰۱

همکاری با تولیدکنندگان ایرانی برای اقلیم کردستان عراق به صرفه است ومحصولات پتروشیمی ایران از نظر قیمت و کیفیت منحصر به فرد است.

انور حبیب زاده رایزن بازرگانی سابق ایران در اقلیم کردستان عراق و  هماهنگ کننده هیات عراقی حاضر در نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم در گفتگو با خبرنگار نیپنا در باره  حضور این هیات تجاری در تهران  اظهارکرد: هیاتی متشکل از ۲۲ نفر از شرکت های مختلف با زمینه فعالیت پلاستیک، نفت، پتروشیمی و مواد غذایی، مواد کشاورزی و لوازم خانگی حضور دارند. هدف این هیات حضور در نمایشگاه ایران پلاست سیزدهم ایجاد ارتباط با تجار ایرانی و یافتن راهکار لازم و برنامه ریزی برای مبادلات مرزی و بازرگانی بین ایران و عراق هستیم.

وی برای دومین سال متوالی است که در نمایشگاه ایران پلاست حضور دارد و این دوره را منظم تر و بهتر توصیف کرد و گفت: همکاری با تولیدکنندگان ایرانی برای اقلیم کردستان عراق بسیار بهتر از شرکتهای چینی و غیره است زیرا هم به لحاظ قیمت و کیفیت قابل مقایسه با نمونه های بین المللی است و هم به دلیل نزدیکی مرزهای دو کشور هزینه تمام شده و حمل و نقل نیز کاهش می یابد و در نهایت همکاری تجاری با ایران برای ما به صرفه تر است.

ایران با اقلیم کردستان عراق سه مرزرسمی مشترک دارد که شامل پرویز خان، تمرچین و باشماق است که مسیر تبادلات تجاری را کاهش می دهد.
این هیات به همراه شیخ مصطفی عبدالرحمان رییس اتحادیه صادرکنندگان و وارد کنندگان اقلیم کردستان عراق برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست و شرکت در جلسات B2B این نمایشگاه با شرکت های فعال در زمینه صنعت پلاستیک ایران به ایران سفر کرده است.

تعداد بازدید : ۱,۱۰۵