برگزاری کارگاه آموزشی پیگمنت ها و افزودنی های مورد مصرف در صنعت مستربچ

برگزاری کارگاه آموزشی پیگمنت ها و افزودنی های مورد مصرف در صنعت مستربچ
(یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۵:۵۵

اولین کارگاه آموزشی تخصصی در زمینه صنعت مستربچ و کامپاند در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست توسط انجمن تولیدکنندگان مستربچ و کامپاند ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا ، موضوع های مورد بررسی در کارگاه آموزشی پیگمنت ها و افزودنی های مورد مصرف در صنعت مستربچ شامل توضیحی در مورد ماهیت پیگمنت ها ی فایبر گرید، پیگمنتهای آماده سازی شده شرکت هوباک و همچنین معرفی سه نسل از افزودنی های آنتی بلاک و اسلیپ ایجینت شرکت لینگو بود.
زهرا اسدپور مدیر فروش شرکت کالاکار در مورد تاثیر مستربچ های آنتی بلاک بر سطوح فیلم گفت: افزودنی ها یا به عبارتی مستربچ ها و گریدهای مختلف آن باید متناسب با نیاز و کاربرد مورد تقاضا مثل اندازه ذرات، سطوح منتخب انتخاب شوند همچنین نوع ماده اولیه مورد مصرف مانند پلی اتیلن، پلی پروپیلن یا پت در انتخاب افزودنی باید در نظر گرفته شود. به عبارت دیگر انتخاب نوع افزودنی در عملکرد نهایی محصول بسیار تاثیر گذار است و چنانچه افزودنی نادرستی انتخاب شود ممکن است تاثیر منفی بر کیفیت محصول نهایی داشته باشد به عنوان مثال سفره های پلیمری به دلیل اصطکاک بین ورقهای رول آن دارای چسبندگی زیاد هستند بر همین اساس در صورت استفاده از مستربچ آنتی بلاک و ایجاد سطوح زبر و ناهموار بر روی فیلم ، چسبندگی کاهش می یابد.
وی در ادامه افزود: از آنتی بلاکها در مستربچ تنها به میزان 5 تا 10 درصد استفاده می شود و بعد از استفاده از مستربچ در محصول نهایی ، میزان افزودنی آنتی بلاک تا نیم درصد کاهش می یابد بنابراین افزودنی آنتی بلاک که سطوح زبر و ناهموار ایجاد می کند تاثیری در کیفیت محصول نهایی نداشته ضمن اینکه عملکرد فیلمها را نیز تقویت و تسهیل می کند.
اسدپور در مورد مقایسه افزودنی اسلیپ ایجنت با افزودنی آنتی بلاک به مستربچ گفت: در نظر بگیرید که دو سطح شیشه ای در کنار هم قرار بگیرند چنانچه بین آنها آب بریزید ایجاد چسبندگی می کند و جدا کردن این دو سطح شیشه ای بسیار سخت خواهد بود که این آب می تواند همان افزودنی اسلیپ ایجنت در فیلمهای پلیمری باشد اما اگر بین این دو سطح سمباده کشیده شود و یک سطح زبر و ناهموار ایجاد کنیم امکان جداسازی دو صفحه شیشه ای تسهیل خواهد شد که این سطح زبر از طریق افزودنی های آنتی بلاک در صنعت پلیمر فراهم می شود بنابراین آنتی بلاک ها ضمن کاهش تاثیر منفی در شفافیت یا عملکرد و کیفیت محصول نهایی، چسبندگی بین رولهای پلیمری را نیز کاهش می دهد.این افزودنی ها بیشتر در صنعت بسته بندی مورد استفاده قرار می گیرند.
اسدپور در پایان خاطرنشان کرد که بیشتر فعالیت شرکت وارداتی است اما در حال مذاکره با شرکتهای دانش بنیان داخلی برای تولید این افزودنی ها است تا امکان استفاده از توان داخلی بیشتر شود.

تعداد بازدید : ۱,۲۴۷