سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغاز به ‎کار کرد

سیزدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغاز به ‎کار کرد
(یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۸) ۱۰:۳۶

سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست صبح امروز (یکشنبه، سی ویکم شهریور) با حضور 605 شرکت داخلی و خارجی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگارنیپنا، سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست با شعار "رونق کسب‌ وکار جهانی صنعت پلاستیک" دقایقی پیش با حضور بیژن زنگنه، وزیر نفت ، رضا رحمانی وزیر صنعت،معدن وتجارت و بهزاد محمدی،معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیم ، جمعی از مدیران ارشد صنعت پتروشیمی و فعالان این صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به صورت رسمی افتتاح شد.

در این دوره از نمایشگاه، 570 شرکت داخلی و 35 شرکت خارجی از کشورهای چین ، هند، ایتالیا، ترکیه و روسیه حضوردارند.امسال 12 هیئت اقتصادی از 10 کشور دعوت شده‌اند تا از نمایشگاه بازدید کنند ، همچنین ۱۴ کشور مستقل از این نمایشگاه به عنوان بزرگ‌ترین گردهمایی صنعت پتروشیمی و صنایع تکمیلی پتروشیمی بازدید خواهند کرد.۱۲ هیئت از کشورهای عراق(3 هیئت)، افغانستان، ترکیه، آذربایجان، پاکستان، ویتنام، ارمنستان، کنیا، هند و تونس  و تجار انفرادی نیز از کشورهای ایتالیا، اوکراین، چین، رومانی، روسیه، سوریه ، لبنان ،افغانستان، قزاقستان ، ازبکستان ، ارمنستان ،عراق ،تاجیکستان و ترکیه در این نمایشگاه حاضر می‌شوند.

در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست مذاکرات و نشست‌های رودررو میان فعالان صنایع پتروشیمی ایران و دیگر کشورها برگزار خواهد شد، همچنین 25 همایش و نشست تخصصی جانبی با حضور انجمن ها، اتحادیه‎ها و شرکت‎های داخلی و خارجی فعال در صنعت پلاستیک در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‎شود.

از جمله ویژگی های نمایشگاه امسال می توان به حضور 36 شرکت دانش بنیان و3 شرکت شتاب دهنده اشاره کرد.

در مجموع چهار روز برگزاری نمایشگاه ایران پلاست، فرصت طلایی برای صادرکنندگان محصولات صنایع تکمیلی پتروشیمی بوده تا با استفاده از شرایط موجود اقتصادی با توسعه و کشف و بازارهای جدید صادراتی عملا زمینه را برای کاهش وابستگی به درآمدهای صادرات نفتی فراهم کنند.

بر اساس برنامه‎ریزی‎های انجام شده، سیزدهمین دوره نمایشگاه بین‎المللی ایران پلاست سی ویکم شهریورماه تا سوم مهرماه 98 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت 8:30 تا 16:30در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات برگزار می‌شود.

آیین افتتاح سیزدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست به صورت زنده از سایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی (www.nipc.ir) ، پایگاه خبری نیپنا (www.nipna.ir)،سایت ایران پلاست(iranplast.ir) و شبکه اطلاع رسانی نفت و انرژی شانا( shana.ir) پخش می‌شود.

تعداد بازدید : ۱,۱۸۸