شاخص بورس درآستانه ورود به کانال ۳۰۰ هزار واحد

شاخص بورس درآستانه ورود به کانال ۳۰۰ هزار واحد
(چهارشنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۸) ۱۳:۴۵

شاخص بورس در آخرین روز کاری هفته با افزایش ۳۱۹۸ واحدی، عدد ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحد را ثبت کرد و به رکورد جدیدی دست یافت.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، شاخص بورس تهران روند صعودی خود را همچنان ادامه می دهد  به طوری که فعالان بازار سرمایه امروز شاهد رکوردشکنی پی در پی شاخص کل بودند و نماگر اصلی بازار برای نخستین بار در تاریخ بازار سرمایه در آستانه کانال ۳۰۰ هزار واحدی قرار گرفت.
 
  شاخص کل ۳۱۹۸ واحد رشد کرد و در تراز ۲۹۹ هزار و ۹۳۰ واحدی قرار گرفت. به این ترتیب تا فتح قله ۳۰۰ هزار واحدی مقدار زیادی نمانده است.
 
شاخص کل هم وزن با ۱۳۸۷ واحد رشد عدد ۸۳ هزار و ۴۹۹ واحدی را پشت سر گذاشت. و شاخص آزاد شناور با ۴۲۶۲ واحد افزایش رقم ۳۴۲ هزار و ۲۱۱ واحدی را کسب کرد. علاوه بر اینها شاخص بازار اول و دوم نیز هر کدام به ترتیب ۱۹۰۰ و ۸۴۰۹ واحد رشد کردند.
 
بر پایه این گزارش پتروشیمی فارس، پالایش نفت تهران، ملی صنایع مس ایران و بانگ پاسارگاد هر کدام به ترتیب ۳۰۶، ۲۰۷، ۲۰۴ و ۱۳۵ واحد تاثیر افزایشی روی شاخص‌های بازار سهام داشتند. اما در طرف مقابل پالایش نفت بندرعباس ، گسترش نفت و گاز پارسیان و توسعه منابع و فلزات و گروه مپنا هر کدام به ترتیب ۸۱، ۶۴، ۵۷ و ۴۶ واحد تاثیر کاهشی روی شاخص‌های بازار داشتند.
 
 در فرابورس ایران شاخص کل ۴۴ واحد رشد کرد و به عدد ۳۸۸۴ واحدی رسید. ارزش معاملات این بازار به رقم ۵۲۸ میلیارد تومان دست یافت و حجم معاملات آن رقم ۷۳۹ میلیون سهم و اوراق مالی را ثبت کرد.
تعداد بازدید : ۱,۰۰۳