استفاده از فناوری ژاپنی در صنعت پتروشیمی هند

استفاده از فناوری ژاپنی در صنعت پتروشیمی هند
(چهارشنبه ۳۰ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۴۴

شرکت سومیتومو کمیکال ژاپن از توافق برای واگذاری لایسنس فناوری تولید پروپیلن اکسید خود به شرکت نفت دولتی بهارات پترولیوم هند خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از  پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ، شرکت سومیتومو کمیکال (Sumitomo Chemical) ژاپن به تازگی از توافقی برای واگذاری لایسنس فناوری تولید پروپیلن اکسید (PO) خود به شرکت نفت دولتی بهارات پترولیوم (BPCL) هند خبر داد.

بهارات پترولیوم در حال حاضر عملیات طراحی، مهندسی پایه و همچنین مطالعات مهندسی جزئی (detailed engineering studies) برای مجتمع های پروپیلن اکسید و پلی اول (polyol) جدید در مجاورت مجموعه پالایشگاهی خود واقع در کوچی در ایالت جنوبی کرالا را پیش می برد.

شرکت سومیتومو در بیانیه ای در تاریخ 19 اوت اعلام کرد: واحد تولید پروپیلن اکسید یاشده از ظرفیت تولیدی معادل 300 هزار تن در سال برخوردار خواهد بود و قرار است تا سال 2022 میلادی تکمیل شود.

فناوری تولید شرکت سومیتومو کمیکال مبتنی بر یک فرآیند منحصرا پروپیلن اکسیدی (PO-only process) است که با بازیافت کیومین (cumene) طی آن، پروپیلن اکسید مستقیما و بدون ایجاد محصول جانبی به تولید می رسد.

این فناوری در کنار کاتالیست اپاکسیداسیون (epoxidation) اختصاصی دارای عملکرد بالای شرکت سومیتومو که حجم تولید را افزایش می دهد، می تواند راندمان مصرف انرژی و ثبات عملیاتی به مراتب بالاتری را ارائه کند.

تکنولوژی یادشده در حال حاضر در مجتمع صنایع شیمیایی Chiba Works این شرکت در ژاپن و پترو رابغ عربستان مورد استفاده است.

این لایسنس به تازگی در اختیار شرکت اس-اویل (S-OIL Corp.) کره جنوبی نیز قرار گرفت. مجتمع جدید از ظرفیت تولیدی معادل سالانه 300 هزار تن در سال برخوردار است که در سال 2018 میلادی راه اندازی شد.

تعداد بازدید : ۱,۱۷۷