لوک اویل به دنبال ساخت یک مجتمع جدید پلی پروپیلن در روسیه

لوک اویل به دنبال ساخت یک مجتمع جدید پلی پروپیلن در روسیه
(سه شنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۸) ۱۱:۲۹

شرکت لوک اویل سرمایه گذاری در یک پروژه 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن در جنوب شهر منطقه ولگا را تایید کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، گروه پیشرو نفت و پتروشیمی روسیه، لوک اویل (Lukoil)، به تازگی از برنامه خود برای ساخت یک مجتمع تولید پلی پروپیلن (PP) در مقیاس جهانی در شهر نیژنی نووگورود واقع در غرب روسیه خبر داد.

این شرکت که دفتر مرکزی آن در مسکو واقع است، به تازگی سرمایه گذاری در یک پروژه 500 هزار تنی تولید پلی پروپیلن جدید را برای بهره گیری از خوراک پروپیلن تولیدی در پالایشگاه Lukoil-Nizhegorodnefteorgsintez، واقع در کستوفو، در جنوب شهر منطقه ولگا (Volga region city)، تایید کرد.

وجیت الگپروو، مدیر عامل شرکت لوک اویل، در گزارش شبکه خبری تی ای اس اس (TASS) ضمن تایید پروژه یادشده، اعلام کرد: قرار است محصولات تاسیسات جدید بیشتر به صادرات اختصاص یابد.

لوک اویل در حال حاضر ظرفیت تولید پروپیلن پالایشگاه خود را افزایش داده است. این شرکت در پاییز سال 2015 میلادی با تکمیل دومین مجموعه کراکینگ کاتالیستی گازوئیل (gas oil catalytic cracking complex) خود در سایت کستوفو، ظرفیت این تاسیسات را با افزایش تقریبا دو برابری به 300 هزار تن در سال رساند. پروژه اث که هزینه ای معادل 890 میلیون یورو در بر داشت.

شرکت لوک اویل در حال حاضر در دو سایت دیگر واقع در روسیه و بلغارستان نیز به تولید پلی پروپیلن و پلی اتیلن می پردازد.

تعداد بازدید : ۹۵۸