ویرجینیا به دنبال جذب سرمایه گذاری گسترده چین در صنعت پتروشیمی

ویرجینیا به دنبال جذب سرمایه گذاری گسترده چین در صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۱۷ تیر ۱۳۹۸) ۱۴:۵۳

مقام های ایالت ویرجینیا امیدوارند که گروه چاینا انرژی وعده خود مبنی بر سرمایه گذاری 84 میلیارد دلاری در صنایع گاز طبیعی و پتروشیمی این ایالت را محقق سازد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، اد گانچ، دبیر تجارت ایالت ویرجینیای غربی آمریکا، به تازگی اعلام کرد: مقامات ویرجینیای غربی همچنان امیدوارند که گروه چاینا انرژی (China Energy) نهایتا وعده خود مبنی بر سرمایه گذاری 84 میلیارد دلاری در صنایع گاز طبیعی و پتروشیمی این ایالت را محقق سازد.
گانچ افزود: در دیداری از پکن با گروهی از مقامات ویرجینیای غربی در ماه گذشته میلادی، متوجه ماهیت و برنامه های چاینا انرژی شدیم و توانستیم پیشرفت خوبی برای پیشبرد همکاری ها حاصل کنیم.
رابطه فعلی ما در بر گیرنده یک تفاهمنامه همکاری است که چاینا انرژی در ماه نوامبر سال 2017، در دیدار رسمی ترامپ از پکن در نخستین روزهای ریاست جمهوری او، به امضاء رساند. در تفاهمنامه یادشده، چاینا انرژی ابراز امیدواری کرد که بتواند تا سقف 83 میلیارد و 700 میلیون دلار در توسعه گاز شیل و تولید پتروشیمی در ویرجینیای غربی، در یک بازه 10 ساله، سرمایه گذاری کند.
اگر چه بندهای این توافقنامه هرگز اعلان عمومی نشده اند و از زمان امضای آن چاینا انرژی گام جدی ای برای عملی کردن وعده های خود برنداشته است.
البته پیشبرد سرمایه گذاری یادشده با بالا گرفتن جنگ تجاری میان ایالات متحده و چین که دامنه آن روز به روز گسترده تر نیز می شود؛ در ماه های اخیر در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

تعداد بازدید : ۱,۴۱۵