صنایع تکمیلی پتروشیمی نبض توسعه کشور

صنایع تکمیلی پتروشیمی نبض توسعه کشور
(شنبه ۱۵ تیر ۱۳۹۸) ۱۱:۴۰

صنایع تکمیلی پتروشیمی یکی از ارکان اساسی توسعه کشور به شمار می‌آید و نیازمند حمایت در مسیر تکمیل زنجیره ارزش است.

مهدی شریفی نیک نفس،  مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی و  عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان این که تکمیل زنجیره ارزش و پایش روند تخصیص خوراک به واحدهای پتروشیمی از تولید مواد پایه تا انتهای زنجیره محصول تا پایین‌دست اقدام مناسبی است، گفت: باید زنجیره تامین را  با جدیت و  تلاش توسعه دهیم تا به صنایع میان دستی و پایین دستی برسیم.
وی افزود: با این اقدام هم ارزش افزوده بالاتر و هم اشتغال بیشتری نصیب کشور می‌شود، همچنین با این کار زنجیره صادرات نیز گسترش پیدا می‌کند تا افزون بر صادرات محصولات پتروشیمی، دیگر محصولات در صنایع پایین دستی هم صادر شود.
شریفی نیک نفس با اشاره به این که اگر زنجیره کامل شود و متانول به مواد پلیمری و صنایع تکمیلی تبدیل شود، زنجیره کاملی ایجاد خواهد شد، تصریح کرد: برای  گسترش صنایع پایین دستی باید  سازو کاری منسجم  ایجاد کنیم تا تمام پتروشیمی‌ها  با توجه به میزان تولید و امکانات زیر ساختی خود طرحی جامع برای صنایع پایین دستی ارائه دهند.
عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با تاکید بر این که باید در تکمیل زنجیره ارزش بیشتر به ساز و کار صادراتی توجه کرد، گفت: البته بهتر است در این زمینه خود مجمتع‌های پتروشیمی را دخالت داد تا آنها در این مسئله شریک شوند. اگر خود پتروشیمی‌ها هم وارد میدان شوند، بطور یقین وضعیت بهتری رخ خواهد داد. به هرحال آنها هم خوراک، هم زمین و هم امکانات لازم دیگر را در اختیار دارند.

تعداد بازدید : ۱,۸۸۵