نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس عنوان کرد:

افزایش سرمایه‌های ملی از طریق ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی

افزایش سرمایه‌های ملی از طریق ایجاد زنجیره ارزش پتروشیمی
(سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۳۸

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس گفت: پتروشیمی می‌تواند ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق تکمیل زنجیره ارزش افزوده بالا ببرد، از این رو سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی، چشم انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند.

حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار نیپنا ، با اشاره به این که صنعت پتروشیمی نقش مهمی در توسعه کشور ایفا می‌کند، اظهارکرد: توسعه هرچه بیشتر صنعت پتروشیمی افزون بر جلوگیری از خام فروشی، مواد اولیه صنایع پایین‌دستی را برای تقویت تولید ملی و توسعه اقتصادی کشور فراهم می‌سازد، هرچند هم اکنون پتروشیمی در بسیاری از زمینه‌ها نسبت به سال‌های گذشته توسعه یافته است.
وی با بیان این که این صنعت در بخش‌های مختلف و در تقویت زیرساخت‌ها موفقیت‌های خوبی کسب کرده است، افزود: پتروشیمی ارزش سرمایه‌های ملی را از طریق ایجاد زنجیره ارزش افزایش داده است، از این رو سرمایه گذاری در طرح‌های پتروشیمی، چشم انداز روشنی از این صنعت ارائه می‌کند و در این مسیر دولت و مجلس آماده هرگونه حمایت در روند توسعه این صنعت ارزش آفرین هستند.
امیری خامکانی تصریح کرد: توسعه صنعت پتروشیمی و تکمیل زنجیره ارزش در اولویت طرح‌های توسعه‌ای این صنعت قرار دارد و در این مسیر بخش خصوصی در ابعاد مختلف می‌تواند بیش از گذشته نقش‌آفرین باشد.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس به نقش اشتغال زایی صنعت پتروشیمی اشاره کرد و گفت: امروزه اشتغال یکی از ارکان توسعه و پیشرفت کشورها محسوب می شود و یکی از صنایعی که به افزایش اشتغال در کشور کمک بسزایی می کند صنایع وابسته به پتروشیمی است و باید این نکته را مورد توجه قرار داد که توسعه صنایع تکمیلی در این روند می تواند شغل های بیشتری را ایجاد کند.
وی تصریح کرد: روند رو به رشد پتروشیمی، نشان می‌دهد این صنعت می‌تواند در توسعه صادرات غیرنفتی نقش اساسی ایفا کند. مسیر پیشرفت و توسعه صنعت پتروشیمی هیچگاه و حتی با تحریم نیز متوقف نخواهد شد.

تعداد بازدید : ۱,۶۸۰