انفجار در تاسیسات پتروشیمی داو کمیکال آرژانتین

انفجار در تاسیسات پتروشیمی داو کمیکال آرژانتین
(یکشنبه ۹ تیر ۱۳۹۸) ۱۲:۲۰

شرکت داو کمیکال از انفجار در تاسیسات پتروشیمی بائیا بلانکا (Bahia Blanca) در آرژانتین خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاتس، شرکت داو کمیکال (Dow Chemical)، روز جمعه هفتم تیرماه، از انفجار در تاسیسات پتروشیمی بائیا بلانکا (Bahia Blanca) خود خبر داد.
انفجار در واحد کراکر شماره دو این مجموعه پتروشیمی به وقوع پیوست.
بر اساس این گزارش، در ساعت دو بامداد روز جمعه به وقت محلی، به دنبال حادثه ای که به افزایش فشار و پارگی یک مخزن انجامید، انفجاری در مجتمع اتیلن بی بی 2 (Ethylene BB 2)، واقع در تاسیسات داو در آرژانتین (Dow Argentina)، رخ داد. اگر چه به دلیل عدم حضور مواد قابل اشتعال، آتش سوزی اتفاق نیفتاد. از طرفی خوشبختانه هیچ خسارت جانی گزارش نشده و در حال حاضر فعالیت های این تاسیسات، در حالت امن (safe condition)، به حال تعلیق درآمده است.
بر اساس اعلام داو، بررسی ها برای یافتن علت حادثه در جریان است. اگر چه این شرکت جزئیات بیشتری درباره عملیات در دست انجام منتشر نکرد.
بر اساس داده های منابع آگاه و موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، مجموعه بائیا بلانکای شرکت داو کمیکال شامل دو واحد کراکر است. کراکرهای شماره یک و دو به ترتیب ظرفیت نصب شده ای معادل 275 و 455 هزار تن در سال دارند. مجموعه یادشده همچنین 6 مجتمع تولیدی دارد. در این میان دو مجتمع برای اتیلن و چهار مجتمع دیگر به تولید انواع پلی اتیلن شامل سبک، سبک خطی، سنگین و پلی اتیلن انبساطی اختصاص یافته اند.

تعداد بازدید : ۱,۷۵۴