رونق معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا

رونق معامله محصولات پتروشیمی در بورس کالا
(شنبه ۱ تیر ۱۳۹۸) ۱۳:۲۵

بازار محصولات پتروشیمی با تکانه‌های افزایشی جدیدی روبه‌رو شده است و می‌توان گفت بخشی از رونق پیشین به بازار بازگشته است.

 به گزارش خبرنگار نیپنا ، هفته گذشته بازار پلیمرهای بورس کالا با رشد بیش از 5 درصدی عرضه‌ها روبه‌رو شد که پس از یک روند مستمر از افزایش گام به گام عرضه‌ها ، حجم عرضه‌های خوبی را شاهد بودیم تا جایی که این رقم به بیش از 83 هزار و 50 تن رسید که بالاترین رقم ثبت شده از روزهای پایانی سال گذشته تاکنون است. این داده البته نشان می‌دهد که شرکت‌های بزرگ پتروشیمی تامین بازار داخلی را با جدیت انجام می دهند و تمام تلاش خود را برای تغذیه بازار و صنایع تکمیلی در کشورمان به کار گرفته‌اند اگرچه برای برخی از گروه‌های کالایی جذاب شاهد کاهش عرضه بودیم.

همچنین در هفته گذشته حجم تقاضا بیش از 53 درصد رشد کرد که یک سیگنال مهم برای بهبود بازار محسوب می‌شود. این روند کلی موجب شد تا حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا در هفته قبل با رشدی بیش از 44 درصد همراه شود که بیشترین رشد افزایش حجم معاملات در دو ماه و نیم اخیر به شمار می‌رود. البته هنوز بازار از دیدگاه فعالالن بازار به روال عادی خود باز نگشته است و نمی‌توان گفت که از فاز رکود جدا شد. در هفته گذشته حجم معاملات پلیمرها در بورس کالا بیش از 45 هزار تن بود که هنوز نشان می‌دهد که بازار بطور کامل از فاز رکود فاصله نگرفته است.

بازار محصولات شیمیایی در بورس کالا هم با رشد معاملات روبه‌رو شد و با افزایش نزدیک به 42 درصدی حجم معاملات هفته گذشته به پایان رسید. این بازار هم به آرامی در مسیر رشد قرار گرفته است و این تقویت معاملات می‌تواند به معنی بهبود بنیادین بازار تلقی شود اگرچه هنوز تا روزهای اوج این بازار فاصله داریم. حجم معاملات ترکیبات شیمیایی در بورس کالا در هفته گذشته بیش از 21 هزار تن بود که در بالاترین رقم ثبت شده در 3 هفته اخیر قرار گرفته است.

تعداد بازدید : ۱,۷۲۴