وزیرنفت در حاشیه هیئت دولت:

برخی مشتریان به دنبال اطلاعات از نحوه فروش نفت ایران هستند

برخی مشتریان به دنبال اطلاعات از نحوه فروش نفت ایران هستند
(چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۵:۴۵

وزیر نفت گفت: برخی که با اسم خرید نفت به ما مراجعه می‌کنند، به دنبال کسب اطلاعات هستند و می‌خواهند بدانند چگونه، با چه ترتیبات و ریزه‌کاری‌هایی به صادرات نفت می‌پردازیم. این افراد متعلق به کشوری خاص نیستند.

به گزارش شانا به نقل از ایرنا، بیژن زنگنه امروز (چهارشنبه، ۲۹ خردادماه) در پایان نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن «حکیمانه و مقتدرانه» بوده است.

وی درباره آخرین وضع حضور شرکت دولتی گازپروم روسیه برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران به پاکستان و هند هم اظهار کرد: حدود دو سال پیش یادداشت تفاهم همکاری با این شرکت امضا شد و این شرکت ماموریت یافت تا موافقت پاکستان و هند را دریافت کنند، اما تاکنون موفق به انجام این مهم نشده‌اند.

وزیر نفت در پاسخ به اینکه آیا مشخص شده در صورت تضمین اروپا برای خرید نفت از ایران چه میزان نفت به این کشورها صادر خواهد شد، تصریح کرد: اروپایی‌ها پیش‌تر نیز از ایران خرید نفت داشته‌اند و مقدار آن هم مشخص است.

زنگنه تصریح کرد: استدلال آنها برای توقف خرید نفت از ایران این است که قرار نیست دولت‌های اروپایی به خرید بپردازند، بلکه کار خرید را شرکت‌های خصوصی انجام می‌دهند و آنها نیز به دلیل ترس از تحریم‌های آمریکایی‌ها، خرید نمی‌کنند.

وی اعلام کرد: از نماینده‌ای که سه بار به انتشار خبری کذب اقدام کرده بود، شکایت کرده‌ام.

تعداد بازدید : ۱,۴۵۸