سخنگوی دولت: زنگنه از وزیران کلیدی دولت است

سخنگوی دولت: زنگنه از وزیران کلیدی دولت است
(دوشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۰۲

سخنگوی دولت با تکذیب شایعه برکناری بیژن زنگنه از مقام وزارت نفت از سوی دولت، گفت: آقای زنگنه با توجه به تجاربشان از وزیران کلیدی دولت هستند و چنین بحثی در دولت مطرح نیست.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، علی ربیعی عصر امروز (یکشنبه، ۲۶ خردادماه) در نخستین کنفرانس خبری در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره شایعه برکناری زنگنه از مقام وزارت نفت، افزود: آقای زنگنه از وزیرانی هستند که افزون بر ایفای نقش در تولید و فروش نفت که در شرایط کنونی از مسائلی بسیار جدی و اساسی ماست، در دیگر مسائل دولت هم همیشه فعالانه حرف زدند، نظر داشتند و از وزیران کلیدی بوده‌اند.

وی ادامه داد: البته همه وزیران کلیدی هستند، اما آقای زنگنه با توجه به تجارب‌شان از وزیران کلیدی ماست و چنین بحثی در دولت مطرح نیست؛ البته تا وقتی که من یادم هست همیشه اسم زنگنه در مجلس شورای اسلامی مطرح بود. اسم من و زنگنه همیشه در استیضاح‌ها مطرح بوده و امیدوارم آقای زنگنه در دوران باقیمانده دولت هم نقش مهمی را ایفا کند.

سخنگوی دولت با بیان اینکه امروز با توجه به کاهش صادرات و فشاری که تحریم‌های آمریکا برای جلوگیری از فروش نفت به ما وارد می‌کند، اظهار کرد: در این دوره تاریخی نقش زنگنه برای ما با ارزش خواهد بود. همه ما باید کمک کنیم.

ربیعی افزود: هرچند (استیضاح) حق مجلس شورای اسلامی است، اما نمایندگان محترم هم باید کمک کنند وجود افراد کارشناس و صاحب‌نظر که در مشکلات، نفت تولید می‌کنند، می‌توانند صنایع پایین دستی نفت را گسترش دهند، به بازارهای جهانی آشنا باشند و بتوانند در فروش به ما کمک کنند، بسیار حائز اهمیت است.

وی تصریح کرد: هیچ تصمیمی برای تغییر قیمت بنزین اتخاذ نشده است، اما کارت سوخت می‌تواند سبب تسهیل برای برنامه‌ریزی در مصرف شود.

تعداد بازدید : ۱,۵۶۵