پتروشیمی خراسان پیشگام در مدیریت مصرف انرژی

پتروشیمی خراسان پیشگام در مدیریت مصرف انرژی
(سه شنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۱۷

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت: ۷ درصد صرفه‌جویی در مصرف گاز و ۱۸ درصد آب به نسبت شاخص مصرف انرژی از دستارودهای کارگروه ویژه مصرف انرژی در پتروشیمی خراسان است.

به گزارش نیپنا به نقل از روابط عمومی پتروشیمی خراسان حسین شفیعی مدیرعامل این شرکت،  در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: تولید آمونیاک، اوره و کریستال ملامین در دستور بزرگ‌ترین کارخانه تولیدی محصولات پتروشیمی در شرق کشور است.

وی در ادامه افزود: ظرفیت اسمی این کارخانه تولید ۴۹۵ هزار تن آمونیاک، ۳۳۰ هزار تن اوره و ۲۰ هزار تن ملامین است که این میزان تولید اوره ۸ درصد ظرفیت کل کشور را در بردارد.

عضوهیات مدیره پتروشیمی خراسان از انتقال این شرکت به بازار دوم بورس در سال ۹۷ خبر داد و خاطرنشان کرد: بر این اساس از معافیت‌های مالیاتی برخوردار شده‌ایم.

شفیعی پتروشیمی خراسان را در اختیار پنج شرکت سهامدار اصلی دانست و ادامه داد: شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز پتروشیمی تأمین با ۴۱ درصد بیشترین سهم را دراین‌بین دارد.

وی به شرایط راه اندازی فاز دوم پتروشیمی اشاره کرد و در این خصوص گفت: برای این‌که شرکتی که در قالب قانون تجارت کار می‌کند طرحی را مصوب و اجرا کند، ابتدا باید مطالعاتی انجام شود و به تصویب هیئت‌مدیره برسد. سپس مجمع عمومی تصویب کند و در ادامه به تایید بورس برسد و مجوز صادر شود.

شفیعی از به توافق رسیدن دو سهامدار عمده این شرکت برای اجرای فاز دوم پتروشیمی در قالب یک شرکت جدید خبر داد و تأکید کرد: شرکت پترو فرهنگ به همراه شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز تامین شرکت جدیدی ایجاد کرده‌اند و مدیرعاملش نیز تعیین‌شده است.

وی در ادامه آماری ارائه داد و در این رابطه گفت: ما رتبه اول تولید نسبت به ظرفیت در سال ۹۷ را کسب کردیم و همچنین با تولید ۶۲۱ هزار تن اوره و افزایش ۲۵ درصدی تولید نسبت به طراحی در سال ۹۷ رکورد شرکت را شکستیم.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان آموزش پیوسته کارکنان، مدیریت و برنامه ریزی دقیق، تامین قطعات و اقدامات به هنگام مهندسی را ازجمله علل این موفقیت دانست .

شفیعی به شاخص‌های کلیدی عملکرد در سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: در سود خالص ۴۴۳ میلیارد تومان برآورد داشتیم اما ۵۵۸ میلیارد به دست آمد همچنین سود هر سهم ۲۴۷ تومان تخمین زده‌شده بود که ۳۱۲ تومان اخذ شد.

وی از افزایش ۸۸ درصدی ارزش هر سهم شرکت در سال ۹۷ خبر داد و افزود: افزایش ۶۲ درصدی میزان صادرات محصولات به ارزش ۸۹ میلیون دلار نیز از دیگر موفقیت‌های پتروشیمی خراسان به شمار می‌آید.

شفیعی کمک به سیل‌زدگان، مشارکت در ساخت مدارس روستایی و اهدا لوله آب‌رسانی به کشاورزان روستاهای حومه را ازجمله مهم‌ترین اقدامات در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت دانست و بیان کرد: در سال گذشته مبلغ ۵ میلیارد ریال به این حوزه اختصاص پیداکرده است.

مدیرعامل پتروشیمی خراسان از پرداخت ۱۰۸ میلیارد تومان یارانه کود از محل فروش تعزیراتی در سال گذشته به بخش کشاورزی کشور خبر داد و تأکید کرد: ۲۲۵۰ میلیارد ریال صرف منابع مالی پتروشیمی خراسان در استان طی سال ۹۷ هزینه شده است.

 

 

تعداد بازدید : ۱,۶۸۶