سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری اینئوس در خاورمیانه

سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری اینئوس در خاورمیانه
(شنبه ۱۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۲:۰۸

شرکت پتروشیمی اینئوس از برنامه خود برای سرمایه گذاری های جدید در خاورمیانه از جمله تامین مالی 2 میلیارد دلاری با هدف ساخت تعدادی واحد پایین دستی در عربستان خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی آی سی آی اس (ICIS)، شرکت پتروشیمی اینئوس (Ineos)، مستقر در سوئیس، روز دوشنبه 13 خرداد ماه از برنامه های خود برای سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری با هدف ساخت تعدادی واحد پایین دستی در عربستان سعودی، تا سال 2025 میلادی، خبر داد. این شرکت در نظر دارد با سرمایه گذاری یادشده نخستین گام ها را برای تولید پتروشیمی در خاورمیانه بردارد.
اینئوس اعلام کرد: مطابق توافق حاصل شده، قرار است سه مجتمع جدید در مقیاس جهانی (world-scale plants) در این کشور ساخته شود. از جمله می توان به ایجاد نخستین ظرفیت تولید اکریلونیتریل (ACN) در خاورمیانه اشاره کرد.
در راستای راهبرد تنوع بخشی به فعالیت های اینئوس که بیشتر در اروپا و ایالات متحده تمرکز دارد، واحدهای جدید قرار است به عنوان بخشی از پروژه کراکر و واحدهای پتروشیمی جبیل عربستان (Jubail) که توتال و سعودی آرامکو توسعه آن را بر عهده دارند، به بهره برداری برسد.
قراردادی که اینئوس به امضاء رساند، شامل یک مجتمع جدید تولید اکریلونیتریل با ظرفیت تولید 425 هزار تن در سال، یک مجتمع آلفا الفین خطی (LAO) 400 هزار تنی و یک واحد وابسته پلی آلفا الفین (PAO) در کلاس جهانی به عنوان بخشی از مجموعه جبیل 2 (Jubail 2 complex) است.
تاسیسات تولید اکریلونیتریل یادشده در نوع خود اولین در خاورمیانه محسوب می شود که قرار است تا سال 2025 میلادی در مدار تولید قرار گیرد. واحدهای آلفا الفین خطی و پلی آلفا الفین نیز قرار است در همین سال به بهره برداری برسند.

تعداد بازدید : ۱,۴۵۲