افزایش ظرفیت تولید اتیلن گلایکول با بهره برداری از طرح پارس فنل

افزایش ظرفیت تولید اتیلن گلایکول با بهره برداری از طرح پارس فنل
(دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۸) ۰۹:۵۲

طرح مونو اتیلن گلایکول MEG پتروشیمی پارس فنل تاکنون 58 درصد پیشرفت داشته و پیش بینی می شود پایان سال ۹۹ به بهره برداری برسد.

بهزاد توکلی مدیر عامل پتروشیمی پارس فنل درگفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد ظرفیت این طرح گفت: ظرفیت این طرح بطور کلی ۵۵۳۵۰۰ تن اتیلن گلایکول است که محصول اصلی آن مونو اتیلن گلایکول به ظرفیت ۵۰۰ هزار بوده و ۵۰ هزار تن دی اتیلن گلایکول و ۳۵۰۰ تن تری اتیلن گلایکول به عنوان محصولات جانبی تولید خواهد شد.

وی در ادامه افزود: این طرح از ابتدای سال ۹۳ در زمینی به وسعت7.33 هکتار در فاز دوم پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس آغاز شده است. سهامدار اصلی این طرح شرکت هلدینگ باختر بوده و عمده محصولات آن صادر خواهد شد و پیش بینی می شود سالانه ارز آوری قابل توجهی داشته باشد.

مدیر عامل پتروشیمی پارس فنل در مورد اهم فعالیتهای صورت گرفته در بخش تدارکات طرح گفت: این طرح یکی از پروژه های هلدینگ باختر است که سفارش‌گذاری عمده تجهیزات طرح صورت گرفته و پیش بینی می شود تا پایان تیرماه جاری سفارش گذاری تجهیزات باقی مانده ( بخشی از تجهیزات برق و ابزار دقیق ) به پایان رسیده و تا پایان سال ۹۸ کلیه تجهیزات در محل پروژه دریافت شوند. در بخش نصب تجهیزات تاکنون نصب تجهیزات ثابت ۳۸ درصد پیشرفت کرده است.



تعداد بازدید : ۴,۷۵۲