لزوم توسعه صنایع پایین دستی در منطقه سنقر کرمانشاه

لزوم توسعه صنایع پایین دستی در منطقه سنقر کرمانشاه
(پنج شنبه ۹ خرداد ۱۳۹۸) ۱۴:۳۰

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: طرح جامع توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حال تدوین می باشد.

به گزارش خبرنگار نیپنا عملیات ساخت طرح کامپاندینگ پلی اتیلن وپلی پروپیلن سنقر در کرمانشاه در مراسمی رسمی صبح امروز پنج شنبه( 9خرداد ماه ) با حضوربهزاد محمدی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ، جعفر ربیعی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس و تعدادی از مقامات استانی در راستای تکمیل زنجیره ارزش اتیلن وپروپیلن ، اشتغال آفرینی پایدار و متنوع‌سازی سبد تولید محصولات در صنعت پتروشیمی آغاز شد.
براساس این گزارش مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سخنانی با بیان اینکه یکی از مهمترین برنامه های ویژه وزارت نفت توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی است اظهار کرد: احداث طرح پتروشیمی سنقر متناسب با شرایط منطقه برنامه ریزی و اجرا می شود و امیدواریم با تلاش هلدینگ خلیج فارس در بازه زمانی 12-14 ماه شاهد بهره برداری از این طرح باشیم .
وی پتروشیمی را صنعتی جذاب و روبه جلو در دنیا معرفی کرد وگفت: این صنعت در حال رشد دارای تنوع وتعدد محصولات پتروشیمی است وبا استفاده از فناوری های نوین در این صنعت می توانیم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه حرکت کنیم.
محمدی با اشاره به اینکه رشد سالانه نفت خام در جهان یک درصد است و این رقم در صنعت پتروشیمی تا 9 درصد است گفت :حجم تجارت صنعت پتروشیمی در جهان 3800 میلیارد دلار است که ما نیز با توجه به ذخایر سرشار نفت وگاز می توانیم صنعت پتروشیمی کشور را با شتاب بیشتری توسعه دهیم .
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد : 4 عنصر خوراک ، دانش و فناوری ، سرمایه و بازار برای ایجاد یک طرح از مهمترین عوامل به شمار می رود و از این جهت ما نیز برنامه گذاری جامع و مفصلی را با هدف تحقق جهش دوم در صنعت پتروشیمی با توجه به تنوع خوراک های در دسترس  انجام داده ایم.
محمدی گفت: هم اکنون 55 مجتمع پتروشیمی در ماهشهر ، عسلویه و دیگر مناطق کشور با ظرفیت 65 میلیون تن در حال فعالیت است که از این میزان 31 میلیون تن از محصولات قابل فروش است و حدود 22 میلیون تن نیز به مقاصد مختلف جهان صادر می شود .

دعوت ربیعی از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در صنایع پایین دستی پتروشیمی

بر پایه این گزارش جعفر ربیعی مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس در این آیین با دعوت از سرمایه گذاران برای مشارکت وسرمایه گذاری در صنایع پایین دستی اظهار کرد: گسترش صنایع پایین دستی با ایجاد واحدهای کوچک موجب رونق منطقه می شود وامکان صادرات محصولات نهایی نیز فراهم خواهد شد.
ربیعی افزود: امسال در سال رونق تولید قرارداریم وما درمجموعه هلدینگ خلیج فارس در مکان هایی که ساخت پتروشیمی توجیه اقتصادی داشته باشد حضور خواهیم داشت اما مردم وسرمایه گذاران نیز باید وارد میدان شوند و من از سرمایه گذاران منطقه دعوت می کنم تا حضور فعال تری در منطقه داشته باشند.
مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس گفت : صنایع پایین دستی از تنوع بالایی برخوردار هستند و درمکان های مختلف با توجه به اینکه از حجم سرمایه گذاری کمتری برخوردارند قابلیت توسعه وگسترش دارند.
ربیعی با اشاره به اینکه در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم گفت تمام ارکان کشور در حال جنگ اقتصادی هستند وسربازان جنگ اقتصادی بسیار گمنام تر هستند.
گفتنی است : طرح کامپاندینگ پلی‌اتیلن و پلی‌پروپیلن سنقر با ظرفیت ۴۸ هزار تن در سال در زمینی به مساحت ۵ هکتار و سرمایه گذاری حدود ۴۰ میلیون دلار با مالکیت شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس در شهرک صنعتی شهرستان سنقر کرمانشاه ساخته می‌شود که سالانه به ۱۷ هزار تن پلی‌اتیلن، ۲۸ هزار تن پلی‌پروپیلن، ۳ هزار تن مستربچ و ۲ هزار و ۵۰۰ تن افزودنی به عنوان خوراک نیاز دارد.









تعداد بازدید : ۲,۲۴۹