تسهیل حمل و نقل ریلی محصولات در پتروشیمی امیرکبیر

تسهیل حمل و نقل ریلی محصولات در پتروشیمی امیرکبیر
(چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸) ۱۳:۳۱

پتروشیمی امیرکبیر با فراهم سازی زیرساخت خطوط ریلی موفق به تسهیل حمل و نقل محموله های سنگین به مقاصد مختلف به صورت دائم شد.

به گزارش  نیپنا به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل شرکت پتروشیمی امیرکبیر، بعد از پیگیری های انجام شده برای رفع موانع انجام حمل و نقل ریلی در این شرکت، طی روزهای آینده محموله چند صد تنی محصولات پلیمری از طریق زیرساخت ریلی به مقاصد مورد نظر بارگیری می شود تا با استمرار این روند، ظرفیت و پتانسیل منطقه ویژه اقتصادی در این زمینه استفاده شده و با سرعت بیشتری بر ریل توسعه به حرکت درآید.

با توجه به اهمیت موضوع حمل به موقع محصولات و تلاش درجهت کاهش خطرات جاده ای وهمچنین خطرات ناشی از ترافیک منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به خصوص در محدوده شرکت امیرکبیر کارگروه متشکل از مدیریت ارشد سازمان و با محوریت اداره انبار محصول خروج محصولات از طریق خط ریل راه آهن را در دستور کار قرار داد.

این شرکت برنامه ریزی تعمیرات خطوط ریلی و هماهنگی گمرکی و منطقه ای را با همکاری گمرک و راه آهن جمهوری اسلامی و واحدهای مرتبط در پتروشیمی امیرکبیر انجام داده است، که تسهیل حمل کالا از طریق حمل و نقل ریلی را به دنبال خواهد داشت.

این مجتمع تولیدی در فاز اول تمرکز بر خروج سالانه ۲۰ درصد تولیدات خود را ازطریق ریل داشته و در افق ۱۴۰۰ نیز تلاش دارد با برنامه ریزی صحیح این عدد را به ۵۰ درصد برساند.

شرکت پتروشیمی امیرکبیر در سایت ۴ منطقه ویژه پتروشیمی واقع شده است و نزدیک ترین شرکت به اداره بنادرو ودریانوردی بندرامام خمینی ره (از عظیم ترین بنادر کشور، می باشد.

تعداد بازدید : ۱,۸۵۹