برنامه ریزی مکزیک برای صادرات تولوئن

برنامه ریزی مکزیک برای صادرات تولوئن
(یکشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۸) ۱۰:۵۰

شرکت پمکس مکزیک، از برنامه این شرکت برای بررسی فرصت های صادرات تولوئن خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، یک منبع نزدیک به شرکت دولتی پمکس (Pemex) مکزیک، روز جمعه سوم خرداد ماه، از برنامه این شرکت برای بررسی فرصت های صادرات تولوئن (toluene) خبر داد.

این منبع یادآورد شد: تولوئن تولید پمکس بیشتر در بازار داخلی مکزیک به فروش می رسد. اما جذابیت های بازار جهانی این محصول، پمکس را بر آن داشته است تا به دنبال بهره گیری از ظرفیت تولید بنزن (benzene) خود برای تولید بیشتر تولوئن باشد.

منبع یادشده افزود: مدتی است، سطوح تولید (Production levels) در مجموعه کانگره خِرا (Cangrejera complex) این شرکت به طور پیوسته در سطح مطلوبی قرار دارد. واحد آروماتیک ها (aromatics unit) قادر به تولید روزانه 500 تن از هر یک از محصولات تولوئن و بنزن است. ظرف ماه گذشته میلادی، واحد یادشده فعالیت با 90 درصد ظرفیت خود را با هدف راهبردی افزایش تولید آروماتیک ها آغاز کرد.

فاصله قیمتی تولوئن-بنزن، روز جمعه سوم خرداد ماه، 70 دلار در هر متریک تن گزارش شد. پمکس اطلاعات بیشتری در پاسخ به ابهامات و سوالات مطرح شده منتشر نکرد.

پمکس شرکت دولتی نفت و گاز مکزیک است، که در زمینه اکتشاف، توسعه، تولید نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی، پالایش، بازاریابی، توزیع فراورده های نفتی و همچنین تولید محصولات پتروشیمی فعالیت دارد. اقدام اخیر گامی مهم در راستای توسعه فعالیت های این شرکت در حوزه پتروشیمی به شمار می رود.

تعداد بازدید : ۱,۳۱۲