بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از چند طرح توسعه ای در عسلویه

بازدید مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از چند طرح توسعه ای در عسلویه
(سه شنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۸:۰۰

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از روند ساخت چند طرح توسعه ای صنعت پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس (عسلویه) بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی عصر امروز سه شنبه (31 اردیبهشت ماه) به همراه جمعی ازمدیران ارشد این شرکت از طرح های توسعه ای پتروشیمی پارس فنل، دی پلیمرآرین و پتروپالایش کنگان بازدید کرد و درجریان آخرین مراحل ساخت این طرح ها قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در جریان این بازدید ها برلزوم شتاب در روند ساخت این طرح ها و نیز رفع برخی مشکلات و موانع پیش روی اجرا تاکید کرد.

این گزارش می افزاید: مدیران عامل طرح ها ی درحال ساخت نیز گزارشی ازآخرین روند ساخت وتکمیل این طرح های توسعه ای را ارائه کردند.

طرح اتیلن گلایکول پارس فنل

این طرح در منطقه عسلویه در فاز 2 پتروشیمی به مساحت 7.33 هکتار واقع شده است. فرآورده اصلی این واحد، منو اتیلن گلایکول (MEG) به میزان 500 هزار تن در سال به همراه دی اتیلن گلایکول (50 هزار تن درسال) و تری اتیلن گلایکول (3.5هزارتن درسال) خواهد بود و خوراک آن شامل 330 هزار تن اتیلن و 380 هزار تن در سال اکسیژن است که محل تامین خوراک اتیلن از پتروشیمی بوشهر و اکسیژن از پتروشیمی دماوند خواهد بود.

طرح دی پلیمر آرین

طرح دی پلیمر آرین در زمینی به مساحت 7.44 هکتار در دست احداث می باشد.خوراک و مواد اولیه مورد نیاز طرح 1500 میلیون متر مکعب در سال گاز طبیعی و 960 هزار تن در سال اکسیژن می باشد. محصول طرح 1.65 میلیون تن در سال متانول است.

همچنین قرارداد خوراک با پتروشیمی دماوند منعقد شده و سرویس های جانبی نیز از آن پتروشیمی تامین می گردد.

طرح پترو پالایش کنگان

طرح پترو پالایش کنگان در فاصله حدود20 کیلومتری جنوب شرقی شهرستان کنگان و 65 کیلومتری غرب شهرستان عسلویه در استان بوشهر درحال اجراست .

کلیه یوتیلیتی های مورد نیاز طرح (بجز برق) در داخل مجتمع تهیه خواهد شد و خوراک مجتمع  از فاز 12 پارس جنوبی تأمین می گردد.

تعداد بازدید : ۹,۴۳۴