به میزبانی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی:

دومین جلسه پیشرفت طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی برگزار شد

دومین جلسه پیشرفت طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی برگزار شد
(شنبه ۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۰۰

آخرین وضعیت پیشرفت طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی در جلسه ای به میزبانی معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بررسی شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، دومین جلسه مشترک مدیران عامل هلدینگ ها و شرکت های پتروشیمی صبح امروزشنبه (28 اردیبهشت ماه) به میزبانی بهزاد محمدی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی برگزار شد.

در این جلسه، ضمن تشریح موانع و چالش های فراروی طرح های اولویت دار و عوامل بازدانده در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی، مشاوره و راهکارهای لازم در جهت تسهیل اجرای این طرح ها ارائه شد.

مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در این جلسه، ضمن تاکید بر لزوم شتاب در ساخت طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی، اظهارکرد:  شرکت ملی صنایع پتروشیمی در مسیر شناسایی  و رفع موانع و چالش های موجود پروژه ها  حداکثر همکاری و پیگیری را انجام خواهد داد.

رئیس هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: بی تردید می توان با هم افزایی، انطباق و همدلی شرکت ها و هلدینگ های پتروشیمی، روند تحقق "جهش دوم" صنعت "پیشرو پتروشیمی" را با راه اندازی طرح های نیمه تمام و افزایش ظرفیت این صنعت عملی کرد.

بر اساس این گزارش ، در ادامه این جلسه، مدیران عامل شرکت های پتروشیمی های ایلام، لردگان،گچساران هنگام، پالایش گاز بیدبلند، پالایش گاز یادآوران و نیز طرح جمع آوری گازهای مشعل به عنوان طرح های توسعه ای هلدینگ خلیج فارس با ارائه گزارش هایی روند ساخت و عملیاتی طرح های در دست اجرای شرکت های متبوع خود را  تشریح کردند.

در بخش دیگری از این جلسه، مدیران طرح کیمیای پارس خاورمیانه و صنایع پتروشیمی سبلان از طرح های در دست اجرای شرکت هلدینگ پتروفرهنگ و  طرح های پتروشیمی میاندوآب، پارس فنل و دی پلیمرآرین از طرح های زیر مجموعه شرکت هلدینگ باختر و نیز طرح های پلیمرپادجم و صنایع پتروشیمی مسجد سلیمان  از طرح های عملیاتی صندوق بازنشستگی کشوری هر کدام به طور جداگانه، توضیحات مبسوطی از وضعیت پیشرفت پروژه ها و مسائل و مشکلات طرح های ذکر شده ارائه کردند.

همچنین، در این جلسه با ارائه گزارشی از سوی مدیر عامل شرکت پتروشیمی دماوند به عنوان قلب تپنده پتروشیمی های مستقر در فاز دوم منطقه عسلویه، مقرر شد که مشکلات و مسائل دو جانبه شرکت های مرتبط با این پتروشیمی هر چه سریع تر مرتفع شود.

گفتنی است، نخستین جلسه گردهمایی مدیران طرح های اولویت دار صنعت پتروشیمی به میزبانی معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی بهمن ماه سال گذشته برگزار شد.

تعداد بازدید : ۲,۶۶۲