سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی در صنایع پلی آمید آلمان

سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی در صنایع پلی آمید آلمان
(دوشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۳۵

آلمان از برنامه خود برای سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی با هدف بازسازماندهی شاخه پلیمرهای کاربردی خود در گروه پلی آمید خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت ایوونیک اینداستریز (Evonik Industries) آلمان به تازگی از برنامه خود برای سرمایه گذاری 400 میلیون یورویی با هدف بازسازماندهی شاخه پلیمرهای کاربردی (high-performance polymers) خود در گروه پلی آمید (polyamide group) خبر داد.
رالف دوسل، رئیس شاخه پلیمر های کاربردی ایوونیک، می گوید: بازسازماندهی یادشده شرکت را قادر می سازد تا با تمرکز بیشتری به توسعه قابلیت های تولید و نوآوری، عمدتا در حوزه مواد ویژه (speciality materials) برای کاربردهای خاص در بازارهای جذاب، بپردازد. از جمله این کاربردها می توان به محصولات کم وزن مورد استفاده در ساخت و ساز ، پرینت سه بعدی و کامپوزیت ها اشاره کرد.
ایوونیک اخیرا ساخت یک تاسیسات پلی آمید 12 (polyamide 12) را آغاز کرده است. سرمایه گذاری ای که ظرفیت کل تولید پلی آمید 12 شرکت را تا بیش از 50 درصد افزایش می دهد. پروژه یادشده تکمیل کننده تاسیسات فعلی تولید این محصول در پارک صنایع شیمایی مارل (Marl Chemical Park) در ایالت نوردراین-وستفالن آلمان است. همچنین تعدادی مجتمع فرعی به این پلیمر و مواد اولیه تولید آن اختصاص یافته است. انتظار می رود تاسیسات این مجموعه تا نیمه اول سال 2021 میلادی در مدار تولید قرار گیرد.
ایوونیک همچنین در حال دو برابر ساختن ظرفیت تولید پلی آمید های شفاف (transparent polyamides) خود در سایت پارک صنایع شیمیایی مارل است. این ظرفیت اضافه در سه ماهه اول 2020 به بهره برداری می رسد.
این شرکت همچنین اعلام کرد که در نظر دارد فعالیت تولید پلی‌فتال آمید (polyphthalamide) خود در سایت ویتن (Witten) را تا پایان سه ماه اول 2020 متوقف کند.
ایوونیک از شناخته شده ترین تولیدکنندگان آلمانی محصولات شیمیایی ویژه (speciality chemicals) در جهان به شمار می رود.



تعداد بازدید : ۱,۲۳۳