ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی

ضرورت استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی
(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۴:۲۲

عضو کمیسیون انرژی اتاق تهران گفت :ظرفیت های مطلوبی در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری بیشتر در طرح ‌های پتروشیمی وجود دارد.

عضو کمیسیون انرژی اتاق تهران در گفتگو با خبرنگار نیپنا با تاکید بر وجود ظرفیت های فراوان در بخش خصوصی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی کشورمان اظهار کرد: ممکن است در شرایط کنونی شرایط برای جذب سرمایه‌های خارجی مساعد نباشد، اما این ظرفیت در بخش خصوصی داخلی وجود دارد که حضور پررنگ تری در بخش سرمایه گذاری و تامین مالی پروژه‌های پتروشیمی داشته باشد و بخش خصوصی آماده همکاری و سرمایه گذاری است.

فرهاد فزونی، گفت: پتروشیمی از ارکان مهم اقتصاد و صنعت کشور بوده و با توجه به برخورداری ایران از امتیاز منابع ارزان، نیروی انسانی متخصص و موقعیت جغرافیایی بی نظیر، سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، یک فرصت جذ اب، مطمئن و رو به رشد برای سرمایه گذار اعم از دولتی و خصوصی است.

وی افزود: اعتقاد دارم با توجه به تجربه های موجود در جهان ، حرکت به سمت ساخت پتروپالایشگاه می‌تواند درآمد کشور را در حوزه پتروشیمی افزایش دهد. پتروپالایشگاه‌ها دارای بخش های مختلفی از تکنولوژی پالایشگاه و پتروشیمی‌ها هستند و این امکان را در اختیار ما قرار می‌دهند که ارزآوری از این صنعت را چندین برابر کنیم.

فزونی تصریح کرد: پتروشیمی نقش مهمی در بخش‌های مختلف اقتصادی و صنعتی ایفا می‌کند و به ویژه در صنایع پایین دستی می‌تواند علاوه بر بر تاثیر مثبت در رشد اقتصادی بر اشتغالزایی نیز موثر واقع شود.

این عضو کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران بر لزوم همکاری دولت و بخش خصوصی برای توسعه صنایع پتروشیمی تاکید کرد و افزود: وضعیت فعلی صنایع پتروشیمی کشور مطلوب است، اما با هدف گذاری‌های انجام شده فاصله داریم، نباید بازار محصولات پتروشیمی را به منطقه محدود بدانیم، زیرا صنعت پتروشیمی ما با امتیازهایی که در اختیار دارد، می‌تواند سهم بیشتری از بازارهای بین‌المللی داشته باشد.


تعداد بازدید : ۱,۹۰۲