آغاز مطالعه برای ساخت طرح های پایین دست متانول در پتروشیمی مرجان

آغاز مطالعه برای ساخت طرح های پایین دست متانول در پتروشیمی مرجان
(سه شنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۵۶

مدیرعامل پتروشیمی مرجان گفت : یک گروه تحقیقاتی تشکیل داده ایم که در حال مطالعه روی طرح های پایین دست متانول و تکمیل زنجیره ارزش هستند تا محصولاتی با ارزش افزوده بیشتر از زنجیره متانول تولید کنیم.

  قاسم مسعودی مدیر عامل پتروشیمی مرجان در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: صنعت به سمت استفاده از توان داخل رو کرده است و تحریم باعث شده وابستگی ما به دانش خارجی کم شود و اکنون استفاده از توان داخل در بخش های مختلف صنعت پتروشیمی با توجه به تخصص و تجربه موجود در این صنعت در حال گسترش است.

مسعودی در مورد وضعیت فعلی  پتروشیمی مرجان گفت: با تعمیرات صورت گرفته در مجتمع، مشکلاتی که در زمان ساخت و طراحی ایجاد شده بود برطرف شده ودر حال حاضر مجتمع پتروشیمی مرجان با ۸۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند و پیش بینی می کنیم که امسال ظرفیت تولید از این  میزان نیز فراتر رود. 

وی در مورد استفاده از توان داخل در ساخت و راه اندازی گفت: در پروژه ما بالای ۸۰ درصد ساخت و راه اندازی آن از توان داخل استفاده شده است و تنها در موارد خاصی به توان خارجی نیاز پیدا می کنیم و بالای ۹۰ درصد تجهیزات کمیاب از داخل تامین می شود.

مسعودی در مورد کاتالیست های متانول گفت در حال مذاکره برای تامین کاتالیست از داخل هستیم که شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی یا دو شرکت زیر مجموعه اسپک از گزینه های در حال بررسی هستند.

شایان ذکر است پتروشیمی مرجان بعنوان یکی از طرح های پیشرو با ظرفیت پنج هزار تن در روز 1،650،000 و تن در سال است که در محل اجرای پروژه های فاز 2 صنایع پتروشیمی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس واقع در عسلویه قرار دارد.

تعداد بازدید : ۲,۵۲۷