کاهش فروش و سود شرکت لیوندل باسل

کاهش فروش و سود شرکت لیوندل باسل
(دوشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۰۶

شرکت لیوندل باسل از کاهش فروش و سود خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ (plasticsnewseurope)، شرکت لیوندل باسل (LyondellBasell)، از غول های پتروشیمی دنیا، به تازگی از کاهش فروش و سود خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی خبر داد.
این شرکت مستقر در هیوستون و لندن، شاهد افت 10 درصدی فروش سه ماهه اول خود بود. رقم یادشده به پایین تر از هشت میلیارد و 800 میلیون دلار (معادل هفت میلیارد و 800 میلیون یورو) رسید. سود لیوندل باسل در این مدت نیز کاهشی 34 درصدی را تجربه کرد و به 817 میلیون دلار (معادل 728 میلیون یورو) رسید.
علی رغم کاهش درآمد یادشده، باب پتل، مدیر عامل لیوندل باسل، پیشتر در تاریخ 26 آوریل امسال در گفتگویی با مطبوعات اعلام کرد: لیوندل باسل سال 2019 را با سطح عملیاتی بالا، افزایش حجم فروش در اروپا و آسیا و ایجاد ارزش (promised value) وعده داده شده از کسب مالکیت و خریداری A. Schulman خبر داد.
وی افزود: حجم فروش جهانی پلی پروپیلن در سه ماهه اول امسال 14 درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته میلادی بود و حجم فروش کامپاندهای پلی پروپیلن (PP compounds) در قاره سبز نیز رشدی 15 درصدی داشت.
با این همه رقم فروش شاخه الفین ها و پلی الفین های لیوندل باسل در قاره آمریکا ظرف سه ماهه نخست سال 2019 میلادی نسبت به سه ماهه اول سال گذشته افتی 20 درصدی داشت و به تنها کمی بیش از دو میلیارد و 100 میلیون دلار (یک میلیارد و 800 میلیون یورو) رسید. میزان فروش در اروپا، آسیا و واحد بین المللی نیز نزدیک به 14 درصد کاهش یافت و به کمی بیش از دو میلیارد و 500 میلیون دلار رسید.

تعداد بازدید : ۹۷۵