استفاده از توان داخل راهبردی مهم درسال رونق تولید

استفاده از توان داخل راهبردی مهم درسال رونق تولید
(شنبه ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۶:۱۱

مدیر طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با در نظر گرفتن سال رونق تولید صنعت پتروشیمی تلاش می کند تا از امکانات و توان بالقوه داخلی استفاده کند و این امر خود موجب توسعه و رشد می شود.

علی محمد بساق زاده مدیر طرحهای شرکت ملی صنایع پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا در مورد ویژگی های بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی گفت: در نمایشگاه شرکت های تامین کننده قطعات و سازندگان داخلی حضور دارند . در این دوره به سبب شرایط موجود، فرصتی ایجاد شده که صنعتگران و تولید کنندگان به جای دید به بیرون، دید به داخل داشته باشند و این امر در نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی بیست و چهارم بیشتر خود را نشان داده است.

وی افزود:یکی از برنامه های صنعت پتروشیمی در حاشیه نمایشگاه، عقد قرارداد تامین کاتالیست تولید متانول بین شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و پتروشیمی سبلان بود که می تواند نشانه ای از همین توجه صنعت پتروشیمی به ساخت داخل باشد.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: شرایط مناسب سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی موجب علاقمندی سرمایه گذاران داخلی به این حوزه شده است همچنین وزارت نفت نیز برای بهره برداری از طرحهای صنعت پتروشیمی همه جانبه پشتیبانی می کند. همانطور که میدانید وزیر نفت در افتتاح رسمی نمایشگاه از بهره برداری از ۱۸ طرح پتروشیمی در دوسال آینده خبر داد.از طرف دیگر بین بخش خصوصی و هلدینگ های صنعت پتروشیمی رقابت سالمی برای پشتیبانی از طرحهای پتروشیمی و سهامداری در طرح ها ایجاد شده است.

تعداد بازدید : ۱,۲۱۶