لزوم استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت پتروشیمی

لزوم استفاده از توانایی شرکت های دانش بنیان در توسعه صنعت پتروشیمی
(جمعه ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۳۹

عضو هیئت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: با تاکید وزیر نفت به استفاده از دانش فنی شرکت های دانش بنیان باید از شرکت های پژوهشی و نوآور فعال در صنعت پتروشیمی پشتیبانی شود .

 به گزارش خبرنگار نیپنا علی محمد بساق زاده مدیر  طرح های شرکت ملی صنایع پتروشیمی در چهلمین اجلاس خودکفایی شرکتهای پتروشیمی و پالایشگاهی توانمندی امروز صنعت پتروشیمی را نمونه بارز اقتصاد مقاومتی دانست و گفت: بعد از انقلاب اسلامی پروژه های صنعت با استفاده از دانش فنی خارجی راه اندازی می شد که نمونه آن در پتروشیمی شیراز قابل مشاهده است. اما بعد از اولین تحریم ها گامهای خوبی در صنعت پتروشیمی برداشته شد و شاهد رشد بالای شرکت های پتروشیمی در سالهای اخیر هستیم.
وی ادامه داد:  وزیر نفت در افتتاحیه رسمی بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی گفت که در دو سال آینده ۱۸ طرح پتروشیمی راه اندازی خواهد شد. من به شما اطمینان می دهم که درصد بالایی از این طرح ها با استفاده از توان داخل است. طرحهای موجود صنعت پتروشیمی توسط شرکتهای و کارشناسان داخلی آماده شده است.
در گذشته شرکتهای خارجی بیسیک پروژه را به شرکتهای مهندسی مورد تایید خود محول می کردند در حالیکه امروز بیسیک طرحها توسط مهندسان ایرانی انجام می شود. با تاکید وزیر نفت به استفاده از دانش فنی شرکتهای دانش بنیان باید از شرکتهای پژوهشی پشتیبانی شود امیدوارم در این حوزه حرکتهای همه جانبه صورت گیرد.
بساق زاده در مورد شرکت اسپک حامی سازندگان داخلی گفت این شرکت با هدف پشتیبانی از ساخت داخل تشکیل شده است و این اقدام موجب پویایی ساخت داخل و رونق تولید در داخل می شود. در حال حاضر بیش از ۶۰ تا ۷۰ درصد طرح ها از ساخت داخل تامین می شود مخصوصا در حوزه ژنراتور و کمپرسور گام های خوبی برداشته شده است.
اینکه شرکت های پتروشیمی سهامدار طرح های اجرایی شده اند پویایی صنعت را دوبرابر کرده است امید است با این گردهمایی همبستگی و هماهنگی بیشتر می شود. با توجه به تاکید دولت زمینه مالی مورد نیاز برای صنعت نیز فراهم شود.
تعداد بازدید : ۱,۱۸۹