اتکا به توانمندی داخلی بهترین راهکار توسعه صنعت پتروشیمی

اتکا به توانمندی داخلی بهترین راهکار توسعه صنعت پتروشیمی
(پنج شنبه ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۰۶

مدیرعامل اسبق شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت در شرایط موجود بهترین راهکار توسعه، اتکا به توانمندی داخلی است .

محمد رضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت درحاشیه بیست و چهارمین نمایشگاه نفت گاز، پالایش و پتروشیمی از سالن 14 و 15 و شرکت های پتروشیمی  بازدید کرد.
نعمت زاده پس از بازدید خود از شرکت های پتروشیمی در گفتگو با خبرنگار نیپنا کلید توسعه صنعت را جسارت و همت عنوان کرد و گفت: دانایی در کشور وجود دارد و چنانچه مدیران و سرمایه‌گذاران کمی ریسک کنند توان کشور نیز ارتقا خواهد یافت.

وی ادامه داد: در شرایط موجود بهترین راهکار توسعه اتکا به توانمندی داخلی است ضمن اینکه با دنیا نیز روابط داشته باشیم. باید توانمندی نیروی انسانی  و فناوری موجود در مراکز علمی پژوهشی از یک طرف و در صنعت از طرف دیگر ارتقا دهیم. دنیا از این روش توانسته توان خود را بالا ببرد و این راهکار در دنیا تجربه شده است.

مدیرعامل پیشین  شرکت ملی  صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: دوستان نفتی اگر کمی جسارت به خرج دهند شاهد توسعه با بهره مندی از ساخت داخل خواهیم بود. به مدیران صنعت پتروشیمی نیز  پیشنهاد می کنم تا قطعات، مواد شیمیایی یا کاتالیست های تولید داخل را تست کنند و حتی اگر از ده مورد یک مورد نیز نتیجه بخش نبود باز ناامید نشده و به دانش فنی موجود اعتماد کنند.

تعداد بازدید : ۱,۳۲۲