رشد ۱۷۷۴ واحدی شاخص

رشد ۱۷۷۴ واحدی شاخص
(سه شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۵۸

شاخص بورس همچون روزهای گذشته امروز نیز روند صعودی به خود گرفت و با ۱۷۷۴ واحد رشد به نقطه ۲۱۶ هزار و ۶۴۱ واحدی رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز سه‌شنبه( ۱۰ اردیبهشت ماه) باز هم در مدار افزایشی قرار گرفته و رکوردشکنی کرد و با افزایش ۱۷۷۴ واحد به رقم ۲۱۶ هزار و ۶۴۱ واحد رسید. 

شاخص کل با معیار هم‌وزن ۴۰۱ واحد رشد کرده و به رقم ۴۳ هزار و ۸۷۸ واحد رسید وارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران به بیش از ۸۳۴ هزار میلیارد تومان رسید.

امروز معامله گران بورس اوراق بهادار تهران در یک رکورد جدید بیش از ۵.۳ میلیارد ورقه بهادار، سهام و حق‌تقدم در قالب ۳۷۳ هزار نوبت معامله و به ارزش ۱۵۶۷ میلیارد تومان داد و ستد کردند. و همچنین نمادهای فولاد، جم، رمپنا، وغدیر، فارس، فملی بیشترین اثر را در تقویت شاخص بورس داشتند و نماد شبندر بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند. 

بر پایه این گزارش ، امروز شاخص قیمت با معیار وزنی - ارزشی ۵۱۱ واحد رشد کرده و به رقم ۶۲ هزار و ۴۳۵ واحد رسید و شاخص قیمت با معیار هم‌وزن ۲۷۹ واحد افزایش یافته و به رقم ۳۰ هزار و ۵۷۳ واحد رسید. 

 همچنین شاخص آزاد شناور با افزایش ۱۹۲۰ واحد به رقم ۲۴۴ هزار و ۴۰۱ واحد رسید و شاخص بازار اول بورس با افزایش ۱۱۶۶ واحد به رقم ۱۶۲ هزار و ۷۹۷ واحد رسید و شاخص بازار دوم بورس که معاملات بلوکی در آن انجام می‌شود، با افزایش ۴ هزار  و ۱۸۳ واحد به رقم ۴۱۶ هزار و ۳۰۳ واحد رسید. 

بر اساس این گزارش ، امروز در فرابورس ایران شاخص کل در پایان معاملات ۱۸ واحد تقویت شده و به رقم ۲ هزار و ۶۳۲ واحد رسید و ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از ۱۵۲ هزار میلیارد تومان رسید. 

امروز معامله‌گران فرابورس ایران بیش از ۱.۶ میلیارد اوراق، حق‌تقدم و سهام در فرابورس ایران در قالب ۲۲۴ هزار نوبت معامله و به ارزش ۷۰۱ میلیاردتومان داد و ستد کردند. 

نمادهای کگهر، میدکو، شراز، مارون، شاوان، بزاگرس، شپاس بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را داشته و نماد مارون بیشتر اثر کاهشی در شاخص فرابورس را داشته است.

این گزارش می افزاید: بازار سرمایه این روزها شاهد ورود پول های تازه ای به بازار سرمایه است. حرکت این حجم از نقدینگی به سمت بازار سرمایه ، موجب رشد و رونق بیشتر بازار شده و منابع جدیدی را برای شرکت ها ایجاد کرده است. این حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه، می تواند کمک موثری برای اجرایی کردن طرح های توسعه ای شرکت ها و افزایش ظرفیت های تولید باشد. صنایعی مانند فولادی ها، سیمانی ها، غذایی، دارویی، فلزی، شیمیایی ها و معدنی ها بیش از سایر صنایع مورد توجه بازار قرار گرفته اند. 

تعداد بازدید : ۸۷۴