نقش مهم زنان در تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت

نقش مهم زنان در تحقق مسئولیت های اجتماعی صنعت نفت
(یکشنبه ۸ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۵۵

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: زنان شاغل درصنعت نفت می توانند در تحقق مسئولیت های اجتماعی جریان ساز و پیشرو باشند و توسعه پایدار را محقق کنند.

 به گزارش خبرنگار نیپنا، معصومه ابتکار  معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در سومین گردهمایی سراسری مشاورین زنان وزارت نفت با بیان این که آرمان‌های انقلاب و ارزش های دینی و قرآنی با عدالت پیوند خورده است و عدالت جنسیتی بخشی از عدالت است، گفت: دولت دوازدهم به طور خاص عدالت جنسیتی را بر اساس ماده ۱۰۱ قانون برنامه ششم در دستور کار قرار داده و بر این اساس برای تحقق عدالت جنسیتی تبیین شاخص‌های عدالت جنسیتی نهایی شده و در بودجه سال ۹۸ این شاخص‌ها در بودجه دستگاه‌ها پیش‌بینی شد. بر اساس این شاخص ها که در ۸ محور چون ورزش، آموزش،  بهداشت، مشارکت سیاسی و حقوق تصویب شد در سطوح ملی و دستگاهی تعریف شده تا بر میزان اجرای عدالت جنسیتی قابل سنجش و ارزیابی باشد.
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده بیان کرد: سند ارتقا زنان و خانواده در اسفند ماه ۹۶ برای همه استان‌ها تدوین شد و قراردادی با هر استان برای تنظیم سند بر اساس شرایط خاص اقلیمی هر استان منعقد شد.
ابتکار عنوان کرد: نگاه رئیس جمهور در عدالت جنسیتی، بحث مدیریت زنان است، در حال حاضر ۴۱ درصد کارکنان دولت زنان هستند اما فرصت برای مدیریت زنان نبوده که ۳۰ درصد پست‌های ستادی باید در اختیار بانوان قرار گیرد.
وی ضمن تقدیر از پرداختن جدی صنعت نفت به بحث مسئولیت اجتماعی گفت:  زنان وزارت نفت می توانند در CSR جریان ساز و پیشرو باشند و با پرداختن به محیط زیست  می توانند توسعه پایدار  را محقق کنند. زیرا بهره برداری از محیط زیست ضمن محافظت از آن از وظایف صنعت است و خسارت به محیط زیست توسعه را ناپایدار می‌کند برهمین اساس زنان به دلیل هوش عاطفی بالا و پشتیبانی از حقوق فرزندان و نسل های آینده می توانند نیروی پیش برنده در این حوزه باشند.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: اختلال ارتباطی یکی از مشکلات و بحران‌های حوزه خانواده است و در خانواده‌ها شاهد لکنت زبان و خشونت هستیم که تفاهم‌نامه گفت‌وگوی ملی خانواده و بین‌ نسلی را با حضور وزیر آموزش و پرورش شروع کردیم.
ابتکار خواست تا طرح گفتگوی ملی و مهارت برقراری ارتباط عمومی و ارتباط بین نسلی در وزارت نفت اجرا شود که منجر به تقویت پیوند خانوادگی می شود و در این صورت کارمند یا مدیر به پشتوانه خانواده شکوفا و سالم از توان بالایی برخوردار خواهد شد.





تعداد بازدید : ۱,۴۸۴