توسعه بایوپلاستیک های جدید با خواص مکانیکی

توسعه بایوپلاستیک های جدید با خواص مکانیکی
(چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۳۱

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به تازگی و با ترکیب لاستیک طبیعی با بایوپلاستیک ها موفق به توسعه مواد زیست تخریب پذیر جدیدی با خواص مکانیکی بالا شامل سختی و انعطاف پذیری عالی شدند.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه اینترنتی پلاستیک نیوز یوروپ ، محققان دانشگاه ایالتی اوهایو به تازگی و با ترکیب لاستیک طبیعی (NR) با بایوپلاستیک ها موفق به توسعه مواد زیست تخریب پذیر (biodegradable material) جدیدی با خواص مکانیکی بالا شامل سختی و انعطاف پذیری (tough and flexible) عالی شدند.

این دانشگاه در گزارشی که در ماه مارس در مجله پلیمر (Polymer) منتشر شد، عنوان کرد: بایوکامپاند (biocompound) یادشده جایگزینی بسیار قوی تر برای پلاستیک است.

این مطالعه شامل ذوب لاستیک به داخل پی اچ بی وی با پایه زیستی (bio-based PHBV) به علاوه یک پروکساید ارگانیک (organic peroxide) و تری متیل پروپان تریاکریلات (trimethylolpropane triacrylate) است.

شیائوئینگ ژائو، محقق ارشد و نویسنده نخست گزارش، یادآور شد: تلاش های قبلی برای ترکیب مواد یادشده به این دلیل که نرمی لاستیک استحکام را تا سقف 80 درصد کاهش می داد، موفقیت آمیز نبود.

ژائو که محقق پست دکترا در علوم غذا و فناوری (food science and technology) است، افزود: فرآیند جدید استحکام ترموپلاستیک پی اچ بی وی را تنها تا 30 درصد کاهش می دهد.

دانشگاه ایالتی اوهایو تاکید کرد: محصول جدید که در حال حاضر توجه بسیاری از شرکت ها را به خود جلب کرده است، 75 درصد مستحکم تر و 100 درصد منعطف تر از پی اچ بی وی است.

تعداد بازدید : ۱,۳۸۹