بازدید مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی میاندوآب

بازدید مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از طرح پتروشیمی میاندوآب
(چهارشنبه ۴ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۲:۲۳

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با هدف بررسی آخرین وضعیت پیشرفت طرح پتروشیمی میاندوآب از این طرح توسعه ای بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار نیپنا، بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی به همراه مدیران ارشد این شرکت امروز چهارشنبه(4 اردیبهشت ماه) از طرح پتروشیمی میاندوآب بازدید کرد و در جریان آخرین مراحل ساخت این طرح قرار گرفت.

طرح پتروشیمی میاندوآب با هدف تولید پلی اتیلن  به ظرفیت اسمی ۱۷۵ هزار تن در سال در حال ساخت است و خوراک واحد از طریق خط لوله اتیلن غرب به مقدار تخصیص یافته ۱۴۰ هزار تن در سال تامین خواهد شد

پتروشیمی میاندوآب در انتهای قطعه  ۱۰ از خط لوله اتیلن غرب قرار دارد و طول تقریبی این قطعه که از سقز با لوله  ۱۲ اینچ کشیده شده ۸۸ کیلومتر است.

بر اساس این گزارش واحد فرایندی خریداری شده توسط شرکت پتروشیمی باختر تحت لیسانس شرکت میتسویی ژاپن و بدون واحد یوتیلیتی است . بر همین اساس برای تکمیل به واحدهای اصلی کولینگ تاور و انواع آب، هوای فشرده و ابزار دقیق، نیتروژن و هیدروژن و بخار  نیاز دارد، میزان آب مورد نیاز طرح ۳۰ لیتر بر ثانیه برآورد گردیده و قرارداد مربوطه با شرکت آب منطقه ای در بهمن ماه سال ۹۴ منعقد و مبادله شده است.

در اولین مرحله با توجه به نیازمندی سایت به تامین برق ۵۰۰ کیلو وات، از طریق خط هوایی 20kv تامین می شود و پست زمینی مورد نیاز در زمین پتروشیمی میاندوآب برای مصارف مقدماتی و کارگاهی  احداث شده است.

بر پایه این گزارش ، قرارداد خرید گاز سوخت به میزان ۶۰۰۰ متر مکعب در ساعت برای بخش صنعتی و مصارف عمومی برآورد و تهیه شده است و همچنین عمده سهام داران آن شرکت پتروشیمی باختر با ۷۰ درصد و متانول پوشینه با ۳۰ درصد هستند .

شایان ذکر است پیشرفت کل طرح تا پایان فروردین ماه ۹۸ برابر با 88.42 درصد بوده که با تکمیل کارهای باقی مانده پیش بینی می شود که در صورت فراهم شدن شرایط، این طرح در نیمه دوم سال ۱۳۹۸ به بهره برداری برسد.

به گزارش نیپنا، معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی در ادامه  سفر خود امروز از مجتمع پتروشیمی تبریز نیز بازدید خواهد کرد.





تعداد بازدید : ۶,۲۸۰