وزیر نفت در صحن علنی مجلس شورای اسلامی:

آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت اشتباه بزرگی مرتکب شدند

آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت اشتباه بزرگی مرتکب شدند
(سه شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۷:۳۳

وزیر نفت با تاکید بر اینکه آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از نفت به‌عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند، گفت: رویای آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به یاری خدا هرگز تعبیر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، بیژن زنگنه عصر امروز (سه‌شنبه، ۳ اردیبهشت) در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به اقدام‌های اخیر آمریکا و وضع بازار نفت اشاره کرد و گفت: امروز در این جنگ تجاوزگرانه اقتصادی که آمریکا علیه ملت ایران به راه انداخته است، صنعت نفت در نوک پیکان حملات ظالمانه است و همه باید دست در دست هم بدهیم تا با یاری خداوند با سربلندی از این شرایط خطیر عبور کنیم.

وی افزود: تصور یا رویای به صفر رساندن صادرات نفت ایران به یاری خدا هرگز تعبیر نمی‌شود و تحقق نخواهد یافت (نمایندگان، احسنت) و با همه توان برای شکستن تحریم آمریکا عمل خواهیم کرد.

وزیر نفت با بیان اینکه وضع عرضه و تقاضا در شرایط کنونی بازار نفت شکننده است، تاکید کرد: بیانیه‌هایی که آمریکا و حامیان منطقه‌ای اش برای اطمینان دادن به بازار برای جلوگیری از بالا رفتن قیمت نفت منتشر می‌کنند بیشتر از هر موضوعی بیانگر و نشان‌دهنده نگرانی آنها از بی‌ثباتی و شکنندگی بازار است.

وی با اشاره به اینکه بازار نفت بسیار غیرقابل پیش بینی است و در این اوضاع شکننده نمی‌توان اطمینان داشت که به اندازه نیاز بازار نفت تولید خواهد شد، تصریح کرد: از اساس بعضی از کشورهای منطقه ظرفیت مازاد خود را برای تحریک آمریکا و فشار به ایران از یک سو و از طرف دیگر برای آرامش خیال مصرف‌کنندگان بسیار بیشتر از واقعیت اعلام می‌کنند.

زنگنه تاکید کرد: تکرار می‌کنم، آمریکا و هم‌پیمانانش با سیاسی کردن نفت و استفاده از نفت به‌عنوان سلاح اشتباه بزرگی مرتکب شدند که با توجه به وضع شکننده بازار دود آن به چشم خیلی‌ها می‌رود.

تعداد بازدید : ۱,۰۳۹