روز آرام بورس

روز آرام بورس
(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۳:۰۵

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران روز جاری پس از رکوردشکنی‌های هفته قبل، با ۵۳ واحد کاهش به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید.

به گزارش خبرنگار نیپنا بورس تهران روزجاری معامللاتی آرام را تجربه کرد به طوری که  شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه( ۲ اردیبهشت ) با ۵۳ واحد عقب‌نشینی به رقم ۲۰۴ هزار و ۳۲۱ واحد رسید که البته کاهش اندک شاخص بعد از رکوردشکنی هفته قبل طبیعی به نظر می‌رسد.

شاخص کل با معیار هموزن نیز ۹۴ واحد رشد کرده و به رقم ۴۰ هزار و ۷۴۷ واحد رسید. ارزش روز بازار در بورس اوراق بهادار تهران امروز به بیش از ۷۸۲ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران بورس بیش از ۶.۸ میلیارد برگ بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۳۸۷ نوبت معامله و به ارزش ۱۶۲۴ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی ۱۵ واحد کاهش یافته و به رقم ۵۸ هزار و ۸۸۴ واحد رسید. شاخص قیمت با معیار هموزن ۶۵ واحد تقویت شد و رقم ۲۸ هزار و ۳۹۱ واحد رسید و شاخص آزاد شناور با کاهش ۳۴۷ واحدی به رقم ۲۳۰ هزار و ۴۷۴ واحد رسید. شاخص بازار اول با کاهش ۲۴۲ واحدی به رقم ۱۵۲ هزار و ۹۹۹ واحد رسید و شاخص بازار دوم در بورس اوراق بهادار تهران ۸۴۶ واحد رشد کرده و به رقم ۳۹۵ هزار و ۱۷۸ واحد رسید.

بر پایه این گزارش ، امروز نمادهای شپدیس، وغدیر در تقویت شاخص بورس اثرگذار بوده و نمادهای کگل، ومعادن، کچاد، رمپنا، بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته‌اند.

امروز نمادهای پربیننده مربوط به شرکت‌های بانک تجارت، بانک ملت، سایپا، داده‌گستر عصر نوین، ایران ‌خودرو، پارس‌خودرو و گروه مپنا بوده است.

همچنین امروز در فرابورس ایران نیز شاخص کل ۱۶ واحد رشد کرده و به رقم ۲۴۹۴ واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس به بیش از ۱۴۵ هزار میلیارد تومان رسید. امروز معامله‌گران فرابورس بیش از یک میلیارد برگ بهادار سهام و حق تقدم در قالب ۱۶۱ هزار نوبت معامله و به ارزش ۴۷۶ میلیارد تومان دادوستد کردند.

امروز نمادهای مارون، دماوند، هرمز، شراز در تقویت شاخص فرابورس بیشترین اثر را داشته و نمادهای میدکو، ذوب، ارفع، بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را بازی کرده‌اند.

نمادهای پربیننده فرابورسی مربوط به شرکت‌های ذوب‌آهن اصفهان، سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی، پتروشیمی زاگرس،‌ صنایع کاغذ پارس، تجارت الکترونیک پارسیان کیش، ریل پردازسیر و نیروگاه زاگرس کوثر بوده‌اند.

دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه افتتاح شد

این نمایشگاه با حضور «فرهاد دژپسند» وزیر امور اقتصادی و دارائی، «شاپور محمدی» رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار،«غلامرضا سلیمانی» رئیس کل بیمه مرکزی و «سورنا ستاری» معاون فناوری رئیس جمهور افتتاح شد.
رویکرد دوازدهمین نمایشگاه بورس علاوه بر فرهنگ‌سازی، توسعه سواد مالی و گسترش فرهنگ سرمایه گذاری، افزایش سطح تعاملات بین المللی خانواده بازار مالی کشور است.
در این نمایشگاه نمایندگانی از کشورهای انگلیس، سوئیس، عمان، اردن، سوریه، بلغارستان و آلمان حضور دارند و دو موسسه بزرگ بین المللی با نام انجمن بین المللی روابط عمومی IPRA و شرکت ARJAN CAPITAL به منظور برگزاری کارگاه آموزشی در فاینکس دوازدهم حضور پیدا کردند.
معاونین و مدیران ارشد بورس عمان، نمایندگانی از نهاد ناظر بازار سرمایه سوریه و نمایندگانی از کشور بلغارستان، سوییس و آلمان نیز به ایران سفر می کنند و در این نمایشگاه حضور دارند.
برای نخستین بار نمایندگانی از بورس اردن در این نمایشگاه حضور یافتند که پیش از این ارتباط ویژه ای میان بازار سرمایه دو کشور وجود نداشت.
گفتنی است، دوازدهمین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه مجموعه‌ای از اقدامات، دستاوردها و برنامه های آتی بازار مالی کشور را به آحاد جامعه معرفی می کند و از سوی دیگر سطح ارتباطات سرمایه‌گذاران، سپرده‌گذاران و همه فعالین بازار پول و سرمایه را گسترش می دهد و مخاطبان می توانند از مسیر باز تعاملات بین المللی فاینکس دوازدهم به بهترین شکل بهره برداری کنند.


تعداد بازدید : ۱,۰۷۸