سقوط قیمت پاراکسیلن در بازار آسیا

سقوط قیمت پاراکسیلن در بازار آسیا
(دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸) ۱۱:۴۲

همزمان با پیش بینی ادامه یافتن مازاد عرضه پاراکسیلن در بازار آسیا در ماه ژوئن، فعالان بازار از خرید این محصول بر مبنای یک قیمت ثابت خودداری و فرمولی شناور را برای قیمت گذاری پیشنهاد می کنند.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، بر اساس داده های موسسه اس اند پی گلوبال پلاتس (S&P Global Platts)، قیمت پاراکسیلن (PX) در بازار آسیا بر مبنای سی اف آر تایوان/چین (CFR Taiwan/China)، به دنبال مازاد عرضه، روز پنجشنبه 29 فروردین ماه برای نخستین بار در چهار ماه گذشته به زیر 1000 دلار در هر تن سقوط کرد.

 این در حالیست که شکاف قیمتی این محصول با خوراک زایلین مخلوط گرید ایزومر (isomer-grade mixed xylenes) به پایین ترین سطح در هشت ماه گذشته رسید.

قیمت پاراکسیلن در تاریخ یادشده در مقایسه با دوازدهم آوریل کاهشی 102 دلار و 33 سنتی را تجربه کرد و به رقم 965 دلار و 67 سنت بر مبنای سی اف آر تایوان/چین رسید. قیمت پاراکسیلن در روز جمعه به دلیل یک تعطیلی ملی در سنگاپور ارزیابی نشد.

قیمت زایلین مخلوط گرید ایزومر، بر مبنای اف او بی کره جنوبی (FOB Korea)، روز پنجشنبه 29 فروردین ماه (18 آوریل) 726 دلار در هر تن تعیین شد که سه دلار بالاتر از رقم ثبت شده در تاریخ 12 آوریل است. داده های موسسه پلاتس همچنین نشان می دهد که شکاف میان شاخص پاراکسیلن بر مبنای اف او بی تایوان/چین و زایلین مخلوط گرید ایزومر بر مبنای اف او بی کره جنوبی روز پنجشنبه 29 فروردین ماه به 239 دلار و 67 سنت رسید. این رقم در تاریخ 12 آوریل امسال 345 دلار در هر تن بود.

با پیش بینی ادامه یافتن مازاد عرضه پاراکسیلن در بازار آسیا در ماه ژوئن، فعالان بازار از خرید این محصول بر مبنای یک قیمت ثابت خودداری و فرمولی شناور (floating formula) را برای قیمت گذاری پیشنهاد می کنند.

تعداد بازدید : ۱,۱۶۹