افزایش ظرفیت تولید متانول امریکا

افزایش ظرفیت تولید متانول امریکا
(شنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۱:۳۷

شرکت سلانیز اعلام کرد که برنامه دارد ظرفیت تولید متانول خود در ایالت تگزاس آمریکا را به یک میلیون و 700 هزار تن در سال افزایش دهد.

به گزارش نیپنا به نقل از پلاتس، شرکت آمریکایی سلانیز (Celanese)، مستقر در ایروینگ تگزاس، به تازگی در بیانیه ای اعلام کرد که برنامه دارد ظرفیت تولید متانول در واحد کلیر لیک (Clear Lake) خود در ایالت تگزاس آمریکا را به یک میلیون و 700 هزار تن در سال افزایش دهد.

این شرکت بدون انتشار جزئیات بیشتر درباره جدول زمان بندی پروژه یادشده همچنین عنوان کرد: اجرای این طرح توسعه ای قرار است به محض تایید امکان پذیری عملیاتی و دریافت تاییدیه های معمول کلید بخورد.

نماینده شرکت سلانیز در پاسخ به درخواست رسانه ها برای جزئیات بیشتر، آن ها را به گزارش انتشار یافته ارجاع داد.

این واحد متانول که طرحی مشترک (JV) به شمار می رود و حاصل همکاری سلانیز و میتسوئی (Mitsui) در سال 2015 میلادی است، بخشی از تاسیسات تولید واسط های استیل (acetyl intermediates) کلیر لیک شرکت سلانیز محسوب می شود. تاسیسات یادشده بزرگترین در نوع خود در جهان است.

متانول به عنوان خوراک برای تولید طیف وسیعی از محصولات صنایع شیمایی به ویژه استیک اسید (acetic acid) کاربرد دارد.

سلانیز در ماه های اخیر اعلام کرد که برنامه دارد تولید استیک اسید خود را توسعه بخشد. این شرکت در ماه ژانویه گفته بود که در نظر دارد حجم تولیدات صنایع شیمیایی خود در ایالات متحده را تا سقف 700 هزار تن افزایش دهد.

سلانیز پیشتر اعلام کرده بود که حجم تولید استیک اسید در کلیر لیک از رقم فعلی یک میلیون و 300 هزار تن به 2 میلیون تن در سال افزایش می یابد. زمان تکمیل این طرح اواخر سال 2021 میلادی اعلام شده است.

تعداد بازدید : ۱,۴۷۴