شرکت شیمی تکس آریا سودآور شد

شرکت شیمی تکس آریا سودآور شد
(چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸) ۱۴:۲۳

شرکت شیمی تکس آریا به عنوان تنها واحد تولید کننده MEK در کشور توانست به اهداف درآمدی خود در پایان سال ۹۷ دست یابد و به سوددهی برسد.

به گزارش نیپنا  به نقل از  روابط عمومی شرکت شیمی بافت، مهندس شمس مدیر عامل این شرکت اظهار داشت: با برنامه ریزی های انجام شده، و تلاش همه پرسنل شرکت شیمی تکس، این شرکت که از ابتدای راه اندازی بدلیل مشکلات ساختاری و موانع خاص در تولید و فروش محصول در میان شرکتهای ضررده قرار داشت، توانست با اصلاح ساختار تولید و مالی خود اعم از کاهش هزینه‌ها، اصلاح بهای تمام شده، افزایش قیمت محصول تولید شده، در پایان سال ۹۷ به سود دهی رسیده و در وضعیت مطلوبی قرار بگیرد.

محسن شمس ادامه داد: فروش شرکت شیمی تکس آریا در سال ۹۷ از مرز ۵۰۰ میلیارد ریال گذشت و رکورد بی نظیری در فروش مقداری و ریالی MEK به ثبت رسید بطوریکه این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل آن ۳۰۰ درصد افزایش داشته است و تمامی آن صرف نیاز کارخانجات داخلی بوده است.

وی تصریح نمود: ثبات در تولید و بهینه سازی دارایی ها اولویت نخست شرکت در سال ۹۸ است و به دنبال تقویت برند شرکت شیمی تکس آریا با هدف افزایش سطح تولید MEK با کیفیت و مناسب جهت رقابت در بازارهای خارجی هستیم.

شمس با بیان اینکه توسعه پایدار نیازمند نگاه بلندمدت می باشد افزود: تمام تلاش ما اینست در سال جدید که از سوی مقام معظم رهبری به شعار”رونق تولید” نامگذاری شده است، با تعریف پروژه هایی جدید به تولید مستمر رسیده و روند روبه رشد خود را حفظ نماییم.

وی تأکید کرده: مهمترین هدف این شرکت بعنوان تنها واحد تولید کننده MEK در کشور این است که صد در صد نیاز MEK شرکت های داخلی را بصورت کامل تأمین نموده لذا اخذ مجوز گرید دارویی نیز از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته است تا دیگر نیازی به واردات این محصول از خارج نباشد و ارز در کشور برای کمک به اقتصاد داخلی حفظ شود.

وی همچنین در مورد ادغام دو شرکت شیمی بافت و شیمی تکس آریا عنوان کرد: جلسات کارشناسی زیادی تشکیل شده و مصوبات آن برای عملیاتی شدن ادغام دو شرکت اخذ شده است .

گفتنی است، شرکت شیمی تکس آریا در راستای تکمیل زنجیر ه ارزش پتروشیمی شیمی بافت در سال ۸۹ تأسیس و همچنین ورود به عرصه رقابت در بازارهای جهانی ، به عنوان اولین و تنها تولید کننده متیل اتیل کتون MEK (محصول نهایی) و ۲-بوتانول SBA (محصول میانی) در ایران و خاورمیانه، تولید تجاری خود را از سال ۱۳۹۱ با ظرفیت ۳۰۰۰ تن در سال در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر و با استفاده از توان مهندسی و اجرایی داخل کشور آغاز کرده است.

تعداد بازدید : ۴,۰۷۷