نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس:

نقش مهم صنعت پتروشیمی در رونق تولید و اقتصاد کشور

نقش مهم صنعت پتروشیمی در رونق تولید و اقتصاد کشور
(سه شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۸) ۱۳:۵۵

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به شعار سال گفت:نقش صنعت پتروشیمی نیز در رونق دادن تولید، به ویژه تولیدات صنایع مرتبط با پتروشیمی حائز اهمیت است وتاکنون موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است.

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امسال، سال بسیار مهمی برای صنعت پتروشیمی است، گفت: صنعت پتروشیمی با وجود همه مشکلات با قدرت، اقتدار، امید و تلاش خستگی‌ناپذیر برای توسعه و رفاه مردم کار می‌کند.
حسین امیری خامکانی، نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: عمده صادرات ایران شامل نفت، فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی است که آمریکا تلاش می‌کند جلوی صادرات آنها را بگیرد و در صورت انجام صادرات، نگذارند پول صادرات به مصرف تامین نیازهای ملت ایران برسد، اما دولت همه تلاش خود را به کار می‌گیرد تا آنها نتوانندموفق شوند.
وی به شعار سال (رونق تولید) اشاره کرد و افزود: نقش صنعت پتروشیمی نیز در رونق دادن تولید، به ویژه تولیدات صنایع مرتبط با پتروشیمی حائز اهمیت است، این صنعت طی چهل سال اخیر که از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد موفقیت‌های بزرگی کسب کرده است و بسیاری از تجهیزات آن در داخل تهیه می‌شود که شرکت‌های پتروشیمی نیز باید از تولیدکنندگان آن حمایت کند.
امیری خامکانی تصریح کرد: صنعت پتروشیمی جایگاه ویژه‌ای در ظرفیت‌های توسعه‌ای کشور و همچنین جلوگیری از خام فروشی دارد. این صنعت نقش پررنگی در توسعه اقتصادی کشور داشته است.
نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: صنعت پتروشیمی محور توسعه اقتصادی کشور است، امیدواریم امسال نیز واحدهای مختلف پتروشیمی همانند سال گذشته به بهره‌برداری برسد. پیش بینی‌ها نیز نشان می‌دهد سال 98 نیز سال پرفروغی برای پتروشیمی ایران باشد.
وی با تاکید بر اینکه صنعت پتروشیمی، صنعتی پرسود و درآمدزا برای کشور است، گفت: انتظار داریم جایگاه صنعت پتروشیمی ایران با توجه به منابع موجود در کشور حفظ شود و در آینده نیز حضورمان در بازارهای جهانی و منطقه‌ای گسترده‌تر باشد

تعداد بازدید : ۱,۶۱۶